Star Citizen vyměnil Crytek za Amazon

Společnost Cloud Imperium Games,  momentálně vyvíjející Star Citizen a  jeho singleplayerovou kampaň Squadron 42, vydala těsně před Vánoci překvapivou zprávu o změně enginu. Nově má místo CryEnginu využívat Lumberyard od Amazonu, ve skutečnosti ovšem nemění ani tak engine, protože Lumberyard je defakto licencovaný CryEngine, ale spíše přechází od potápějícího se Cryteku, k přeci jen „trochu“ více perspektivnímu Amazonu.

Jde o další ze série letošních špatných zpráv pro Crytek, který tak přišel o svůj hlavní marketingový trumf, což spolu s jeho špatnou finanční situací nevěstí z hlediska budoucích prodejí licencí CryEnginu nic dobrého. Dokládá také,  jak zoufalý krok bylo neomezené poskytnutí CryEnginu Amazonu, který sice na čas Crytek zachránil, ale dlouhodobé důsledky této záchrany mohou být naopak pro Crytek likvidační. Pokud byste v současnosti chtěli licenci Cryenginu pro velkou AAA hru, uzavřeli byste obchod s Crytekem, který opakovaně nemá ani na výplaty a nemusí za rok existovat nebo s Amazonem?

Ale zpátky k  oběma společnostem, které z úpadku Cryteku vytěžily nejvíc. Amazon získal špičkovou technologii Cryengine, ke které přidal podporu pro Twitch a především přímé napojení na své webové služby – AWS. Tímto vznikl nový engine pojmenovaný Lumberyard, který Amazon sice nabízí zdarma, ale součástí bezplatné licence je podmínka, že pokud hra obsahuje multiplayer, musí využívat pouze servery Amazonu, za ty se už samozřejmě platí. Amazon do internetové infrastruktury v minulosti masivně investoval a je v současnosti jedním z největších poskytovatelů online služeb pro firmy a je logické, že chce zvýšit podíl i na herním trhu.

Jak se stal součástí tohoto plánu Star Citizen, vysvětluje přímo Chris Roberts:

Na konci roku 2015 jsme přestali, stejně jako Amazon, využívat nové updaty enginu od Cryteku. Díky tomu je jádro enginu, které používáme shodné s  Lumberyardem od Amazonu a přechod k Amazonu tak byl naprosto bezproblémový, zabral pouze jeden až dva dny práce dvou programátorů.

 

Star Citizen a Squadron 42 využívají naši výrazně upravenou verzi enginu, který nazýváme StarEngine a tyto naše úpravy zůstaly všechny zachovány, změnil se pouze původní základ, za ten místo Cryenginu nyní slouží Lumberyard. Všechny naše úpravy jako 64 -bit precision, nový rendering, planetární technologie, Local Physics Grids a další jsou nedotčeny a zůstávají nadále unikátní pro Star Citizen.

 

V budoucnosti plánujeme zahrnout i další funkce Lumberyardu, pokud se budou hodit pro Star Citizen. Když jsme srovnávali budoucí plány Cryteku a Amazonu, zjistili jsme, že Amazon investuje v oblastech, které nás zajímají nejvíc. Jde o obří společnost, která dává velké částky do vývoje Lumberyardu a AWS aby mohli poskytnout podporu nové generaci online her. Crytek jednak nemá zdroje pro takto rozsáhlé investice a ani se nesoustředí na online složku svého enginu, ne v takové míře jako Amazon. S Amazonem máme společný zájem vyvíjet MMO hry, které budou využívat výpočetní výkon Cloudu pro poskytnutí lepších zážitků v MMO hrách, než by bylo možné  na starší jedno serverové architektuře, jakou představuje právě CryNetwork…

 

Díky tomu, spolu s faktem, že už stejně nevyužíváme updaty od Cryteku jsme usoudili, že Amazon bude z dlouhodobého hlediska nejlepším partnerem pro Star Citizen. Co se týká načasování oznámení  na 23.prosinec,  to nebylo naším záměrem, ale po dohodě s Amazonem jsme chtěli tento přechod oznámit společně s vydáním buildu Star Citizenu 2.6, který už běží na Lumberyardu a byl plánován na začátek prosince, bohužel se vydání posunulo až na 23.12.

 

Doufám, že tyto informace vyvrátí některé spekulace, protože jsme velmi nadšení ze spolupráce s Amazonem a považujeme tento krok za výhodný, jak pro samotný Star Citizen, tak pro všechny, kteří tento projekt podpořili.

Jak vypadá momentální stav Star Citizenu, mohou přispěvatelé, kteří už na něj dohromady přispěli částkou 139 milionů dolarů, vyzkoušet v dostupné alfa verzi 2.6, ostatní pouze z tohoto videa:

 

 


 
Zdroj: Screenshot:  flickr.com |Ikona: blagoicons.deviantart.com | Info: www.reddit.com/r/starcitizen/

Komentáře

Napiš komentář jako první ;)

Žádné upozornění
avatar
10000
wpDiscuz

NOVINKY A NÁVODY

Bethesda zase zkouší prodávat mody

31.08.2017 Novinky , ,

Na letošní E3 byl slavně odhalen Creation Club, který některým škarohlídům včetně mě připadal jako další pokus o zpoplatnění modů, i když tentokrát na to šla Bethesda trošku od lesa a dušovala se, že bude takto poskytovat pouze obsah, který nebyl ještě nikde jinde zveřejněn zdarma. Tvůrcům, kteří projdou výběrem bude platit přímo samotná Bethesda (…)

Steam používá 33 mil. hráčů denně, zbytek hraje Lolko a spol

09.08.2017 Novinky ,

Steam jako největší herní platforma na PC neustále roste, jednak se násobně zvětšuje počet her v jeho katalogu a také neustále přibývají noví zákazníci. O aktuální statistiky nejen počtu uživatelů Steamu se Valve podělilo na letošní konferenci Casual Connect v Seattlu, ze které pocházejí následující údaje. Jelikož Steam představuje velkou část PC hraní jako celku, (…)

Her se Zaklínačem se prodalo přes 25 miliónů

28.06.2017 Novinky ,

Přísun peněz do polského studia CD Projekt Red díky hrám se Zaklínačem neustává ani v tomto roce a vývojáři tak mají zajištěn dostatek financí pro dokončení další,  ještě větší a ambicióznější hry – Cyberpunk 2077, která ovšem vyjde nejdříve příští rok. O celkových tržbách CD Projektu si můžeme udělat představu podle pravidelně zveřejňovaných finančních zpráv, (…)

Nové hry na E3 – PC Gaming Show live

12.06.2017 Novinky ,

Vyloženě pro PC hráče je v záplavě konzolových her na výstavě E3 určena akce PC Gaming Show, která by se měla věnovat čistě PC hraní. Na letošní prezentaci se očekává oznámení nových her od vývojářů z Fireaxis a Klei Entertainment, tvůrců Mark of the Ninja a Don’t Starve. Na pódiu by se měl také objevit (…)

Nové PC hry na E3 – Microsoft konference

12.06.2017 Novinky , ,

Microsoft pojal letošní E3 ve velkém stylu a sázel jednu hru za druhou, celkem jich takto představil přes 40 a jen těžko byste spočítali kolikrát zaznělo slovo exclusive, i když ve většině případu jsou exkluzivní hry pro Xbox dostupné i na PC, respektive na počítačích s Windows 10. S příchodem nové výkonnější verze Xboxu One (…)