Starfield – vše o novém RPG Bethesdy

Starfield je dlouho očekávána nová hra od známého studia Bethesda, která se proslavila hlavně svojí sérií Elder Scrols, jejíž poslední díl Skyrim se stále prodává i 10 let od vydání. Starfield má být první originální hra Bethesdy po dlouhých 25 letech a má také odlišné zasazení, po fantasy a postapo žánru nás tentokrát vývojáři zavedou do hlubin vesmíru a vzdálené budoucnosti…

 

Představení hry Starfield

Starfield byl poprvé formálně představen celkem nic neříkajícím teaserem na E3 konferenci Bethesdy v roce 2018, ale značku Starfield si Bethesda zaregistrovala už v roce 2013. V roce 2018 Tod Howard potvrdil, že hra už opustila pre-produkci a plně se na ní pracuje, tuto vesmírnou hru nicméně Bethesda plánovala a chystala mnoho let před tím, vývoj započal už po dokončení Falloutu 4 v roce 2015.

Bohužel na další oficiální informace o Starfieldu jsme si museli počkat až do letošní E3, kdy společnou konferenci Microsoftu a Bethesdy odstartoval právě další teaser Starfieldu a byla zveřejněno i další video z vývoje této hry a také vyšly nové rozhovory s Todem Howardem, kde zmínil pár nových informací. Ze všech těchto střípků si tak můžeme začít pomalu skládat obrázek jaký vlastně Starfield bude až konečně vyjde, doufejme, že v plánovaném termínu 11.11. 2022 na PC a Xbox Series X a S, majitelé PS5 si bohužel Starfield nezahrají.

Starfield – příběh a svět

Starfield se bude odehrávat zhruba za 300 let v budoucnosti, kdy lidstvo evidentně expandovalo do vesmíru, ale je možné, že narazilo na své technické limity a další pokrok v prozkoumávání vesmíru stagnuje. Postava hráče bude  členem organizace Constellation, která se zabývá právě průzkumem vesmíru, Tod Howard ji popisuje jako mix NASA a Indiana Jonese, zkrátka skupinu lidí, co se snaží odhalit záhady vesmíru.

Teaser nastínil možnou zápletku hry, která může odstartovat nálezem mimozemského artefaktu, jeho nákres, psané poznámky a také hlas v teaseru právě popisují pokusy s tímto nálezem:

Uvnitř organizace Constellation se stále diskutuje nad významem těchto vzorů…

 

Doposud jsme nebyli schopni určit, co se stane uprostřed tohoto objektu.

 

A význam tohoto artefaktu zdůrazní i ženský hlas v teaseru, který oznamuje:

To co jsi objevil…je klíč k odemčení všeho…

 

Zkrátka podle spekulací hráčů může tento objev zpřístupnit lidstvu novou, nejspíš mimozemskou technologii, ostatně přítomnost mimozemšťanů ve Starfieldu potvrdil i Tod Howard.

Tato technologie tak může lidstvu odemknout možnost cestování na mnohem delší vzdálenosti a tím zpřístupnit i vzdálenější hvězdné systémy. Co se týká úrovně techniky ve světě Starfieldu, teaser a oficiální Koncept Art obrázky ukazují tak trochu retro stylizaci, vesmírná loď působí dost neuhlazeně, uvnitř kokpitu je spousta analogových přepínačů a páček, loď startuje zdá se i klasickým raketovým pohonem, zkrátka Starfield naštěstí nebude mít uhlazenou až sterilní stylizaci, což potvrzuje i Tod : Nejde o žádný Star Trek nebo Star Wars, Starfield jde vlastní, více realistickou cestou a snaží se vycházet ze současné úrovně techniky, kterou se inspiroval i při návštěvě SpaceX a debatami s Elonem Muskem.

Na druhou stranu jde stále o hru a ne o simulaci, takže lasery zde budou fungovat ve vakuu stejně jako zvuk, ale hlavním záměrem tvůrců Starfieldu je aby byl hlavně uvěřitelný a logický v rámci svého universa. Svět hry bude rozhodně rozlehlý, ale Tod trochu tlumí přílišné nadšení z nekonečné velikosti vesmíru.

Podle všeho bude hra obsahovat spíše klasické lokace známé z předešlých her Bethesdy jako města, základny, jeskyně a lesy,  takže pocit z průzkumu nových lokací by měl být podobný, zkrátka Starfield by měl stále nést DNA her od Bethesdy.

 

Hratelnost

Skutečné ukázky hraní se dočkáme asi později, snad ještě před vydáním hry, zatím je jisté jen to, že bude možné opět přepínat mezi pohledem z první a třetí osoby jako ve Skyrimu a Starfield by měl také být o něco více hardcore RPG, než notně zjednodušené poslední hry Bethesdy jako Fallout 4. Bethesdda tak slibuje do jisté míry návrat ke kořenům a hráč by měl mít více možností při tvorbě charakteru, například zvolit si původ a minulost své postavy.

Stejně tak by měla být zachována i volnost hráče, který bude moci opět prozkoumávat svět a možnosti hry na vlastní pěst, bez toho aby byl nucen postupovat lineárně po vytyčených kolejích. Hra sice bude obsahovat důležité, velké příběhové události, ale Tod vyloženě zdůrazňuje, že Starfield uspokojí i hráče, kteří se raději budou kochat západy slunce a zbírat květiny…tyto tiché momenty údajně působí velmi dobře.

Při vývoji Starfieldu se inspirovali i „dlouhověkostí“ Skyrimu a chtějí aby hráči měli možnost hrát i Starfield velmi dlouho, takže se na to vyloženě soustředí při jeho vývoji. Starfield by měl mít ještě více možností jak zaujmout hráče po dlouhou dobu, ale stejně tak by měl být přístupný i hráčům, kteří dohrají jen hlavní příběhovou linku, i ti by stále měli mít pocit zadostiučinění, že se jim podařilo dosáhnout něčeho velkého.

Creation Engine 2

V tuto chvíli je jisté, že Starfield poběží na nové verzi Creation enginu, který údajně doznal velkých změn a vylepšení proti stále více zaostávající minulé verzi, oficiální podrobnosti známé nejsou, ale teaser Starfieldu rozhodně grafikou nezklamal a působí velmi dobře. V minulosti se objevily pouze neoficiální informace o tomto enginu, takže následující řádky berte zatím pouze jako spekulaci.

Na novém enginu pracuje až 5x více vývojářů než v minulosti a tyto úpravy by také měly být největší v historii studia, při vývoji minulých her totiž neměli vyloženě tým, který vyvíjel engine, to se Starfieldem změnilo.

Vizuál a rendering

Už v roce 2018 implementovali podporu nového moderního API Vulkan, ovšem po koupi Bethesdy Microsoftem bych si spíše tipnul na plnou podporu DirectX 12, ta ostatně bude nutná pro nový Xbox Series X a S.

Významných změn se dočkalo renderování ať už jde o vzdálenost nebo LOD detaily, zlepšily se i detaily nasvícení, stínů a engine bude využívat i assety pořízené Photogrammetrií tj 3D skenování reálného prostředí.

Bethesda si licencovala technologii globální iluminace Enlighten od Siliconstudios, o podpoře Ray Tracingu momentálně není nic známo…

Animace

Pokud v něčem hry Bethesdy viditelně zaostávaly byly to právě animace, které už působily notně zastarale, to by se mělo výrazně změnit a Starfield už by měl používat kompletně nový animační systém.

Ten umožní například i rozpohybování postav v nulové gravitaci vesmíru a poprvé ve hře Bethesdy bude možné i lézt po žebříku, jak ostatně ukazuje i trailer 🙂

Výrazně by se měly zlepšit i animace mimiky obličeje a celkově pohyb postav, vývojářům jsou nově dostupné funkce jako predictive foot IK, cloth simulation (simulace oblečení), bone scaling.

Procedurální generování a streaming

Možnost procedurálního generování byla využívána Bethesdou už v minulých hrách, ale ve Starfieldu bude zřejmě na zcela nové úrovni a rozsahu, stejně tak se změní i způsob nahrávání a hra bude využívat moderní metody streamování prostředí, takže už žádné loadingy při vstupu do každého domu nebo jeskyně atd.

Závěr

Podle toho co je momentálně známo o Starfieldu na mě zatím hra působí víc než slibně a jsem celkem optimistou, že Bethesda napraví svojí pošramocenou reputaci a přijde konečně se hrou, která nadchne staré i nové fanoušky tohoto studia. Bohužel na vydání Starfieldu si ještě počkáme více než rok, takže to zároveň znamená, že další pokračování Elder Scroll série můžeme čekat nejspíš nejdřív až za cca 4 roky po Starfieldu, což by bylo až v roce 2026, což je neskutečných 15 let po Skyrimu. Bethesda zkrátka ztratila spoustu času nepovedeným Falloutem 76 a stejně tak střídání Falloutu a Elder Scroll serie způsobuje dlouhé prodlevy mezi jednotlivými díly, doufejme, že po akvizici Bethesdy Microsoftem dojde k výraznému rozšíření týmů vývojářů a intervaly vydávání her se výrazně zkrátí.

Ať už si myslíme o kvalitě her Bethesdy cokoli a některé aspekty jejich her lze po právu kritizovat, nelze jim upřít jedinečnost zejména v možnostech objevování a prozkoumávání světa a také unikátní podporu moderů, kteří dávají hráčům další spoustu možností jak si užívat tyto hry i dlouhé roky po vydání, to se žádnému jinému studiu bohužel doposud nepodařilo napodobit…

Komentáře

Napiš komentář jako první ;)

avatar
10000
wpDiscuz

Podobné články

Starfield – tvorba charakteru a začátek hry

13.06.2022 PC Hry, RPG ,

Na konci prezentace nových her, které vyjdou na PC a Xbox během následujících 12 měsíců jsme dostali poměrně rozsáhlou ukázku z hraní Starfieldu a spoustu nových nebo i potvrzení předchozích neoficiálních informací z různých úniků. Celkově už tak máme celkem dobrou představu toho, co od Starfieldu očekávat, i když samozřejmě spoustu věcí a možností této (…)

Zimní výprodej PC her 2021

18.12.2021 PC Hry , ,

Jako každý rok touto dobou můžete výrazně ušetřit i při nákupu PC her s využitím momentálně probíhajících zimních slev a výprodejů. Takto výhodně můžete nakoupit nejen starší PC hry, ale i letošní největší AAA hry nebo nejpopulárnější nezávislé indie tituly roku 2021. Mnohé se do kamenných obchodů ani nedostanou, takže se rozhodně vyplatí vytvořit si (…)

Nové herní trailery z Game Awards 2021

10.12.2021 PC Hry , ,

Game Awards se snaží být herní obdobou filmových Oscarů, ale sledování těchto předávání cen často hraničí s masochismem, obzvlášť v letošním roce, kdy pro mě osobně nevyšlo téměř nic, co by mě nějak více zaujalo. Nejzajímavější na těchto akcích je tak představení nových her a nebo vydání nových trailerů už oznámených her, ty nejzajímavější najdete (…)

Starfield: The Endless Pursuit

01.12.2021 PC Hry, RPG ,

Game Director Todd Howard, Studio Director Angela Browder a Art Director Matt Carofano v nejnovějším videu o Starfieldu diskutují o tom jak ambice, historie a zaujetí pro hry změnili Bethesda Game Studio v průběhu let a jak budoucnost tohoto studia ovlivní Starfield. V tomto rozhovoru jsou také k vidění nové concept art návrhy ze světa (…)