Vikings: Wolves of Midgard – první dojmy
Vždy potěší, když se v našich končinách podaří dotáhnout do úspěšného konce vývoj hry a jednou za čas tak můžeme pro změnu hrát něco od našich tvůrců nebo v tomto případě alespoň od slovenských vývojářů, košického studia Games Farm. Ti si pro svou hru, jak napovídá název: Vikings: Wolves of Midgard zvolili atraktivní téma Vikingů a populární žánr akčních izometrických RPG, takže byli schopni i v menším počtu lidí, cca 25, hru v rozumném čase dokončit. Jak se jim to nakonec podařilo a jestli mají šanci rozšířit ne moc početnou sbírku úspěšných slovenských nebo českých her si můžeme udělat obrázek už nyní, protože hra právě vychází…
Žánr | Vyšlo | Čeština | Vývojář | Steam Spy | Metacritic |
---|---|---|---|---|---|
Akční RPG | 24.3.2017 | ne | Games Farm | 14 000 | ?|8,8 |
Příběh a zasazení
Hra čerpá ze severské mytologie a její příběh začíná zničením vaší domovské vesnice obřími mrazivými obry Jotuny, kteří se vydali zničit svět a pomstít se bohům Asgardu. Vaším úkolem bude tomu v roli člena vikingského klanu Ulfung – Vlků z Mildargu samozřejmě zabránit, evidentně s pomocí severských bohů. V této hře tedy nečekejte žádné realistické vylíčení doby vikingů ani epický příběh, ten je spíš na vedlejší koleji a hlavní činností bude, jak je v tomto žánru obvyklé, samozřejmě boj.
Při tvorbě postavy si můžete vybrat mezi mužem a ženou a v pěkně a přehledně zpracovaném editoru dále upravit i jejich vzhled, i když nemáte na výběr mnoho možností, výsledek díky poměrně propracovaným a detailním modelům postav nevypadá špatně a podle mě je lepší než v mnoha ostatních izometrických hrách.
Zvolit si také můžete základní specializaci svého válečníka nebo bojovnice, na výběr máte z meče a štítu, obouruční zbraně, dvou zbraní, hole a nebo luku, žádnou magii si u Vikingů naštěstí vybrat nemůžete. Po krátkém seznámení s dějem pomocí předělových obrazovek jste už hozeni do zničené vesnice, kde se hned zapojíte do prvních bojů.
Hratelnost
Bojový systém je poměrně jednoduchý, ovládá se prakticky dvěma tlačítky myši, jedno slouží pro útok a pohyb vpřed, což někdy působí potíže a druhé pro vyhnutí se útoku, odkotoulování, ale s bezhlavým klikáním a během vpřed byste se daleko nedostali, přeci jen musíte trochu taktizovat a hlavně počítat s vlivem prostředí, protože mráz vás může, pokud zavčas nedojdete k dalšímu ohništi, spolehlivě zahubit.
Z nepřátel sbíráte krev, kterou pak obětujete bohům a získáte tak možnost vylepšení postavy, stejně tak můžete sbírat i suroviny pro vylepšení zbraní ze zničitelných objektů a najde se i nějaké to zlato, hra by měla nabízet i postupné budování vaší vesnice.
Shrnutí
Zatím jsem ve hře strávil jen hodinu, takže se do žádných velkých hodnocení pouštět nemůžu, ale první dojmy jsou pozitivní a ačkoli nejsem příznivcem diablovek nebo možná právě proto, hra mě docela zaujala a rozhodně se pustím dál.
Z technického hlediska jsem nenarazil na žádné problémy, hra běží na sestavě s i7- 4771 a GTX 1060 6GB v 50 – 60 FPS na Ultra v rozlišení 1440p, v 1080p byste měli s GTX 1060 nebo RX 480 bez problému hrát v 60+ FPS na Ultra, na procesor náročná není a i7 vytíží jen na 25 – 35%.
Samotné ovládání by sneslo ještě trochu vyladění, občas zlobí kamera, NPC se někdy zaseknou o různé předměty, ale zatím jsem na nic zásadního nenarazil. Trochu zamrzí i absence slovenštiny nebo češtiny, přeci jen by si alespoň domácí tvůrci mohli tu práci dát, vzhledem k nemnoha dialogům ve hře by alespoň titulky neměly představovat zásadní finanční zátěž.
Ale jak jsem psal v článku o komerčně úspěšných polských hrách, naše studia proti polským zaostávají hlavně při výběru témat, kde není velká konkurence, ale zároveň jsou atraktivní pro široký okruh hráčů. Osobně jsem si celkem jistý, že nikdy nebudu hrát simulátor kamiónu nebo fabriky, i když jde o ve svém žánru bezpochyby nejkvalitnější hry, ale s chutí si zahraji hry s westernovou, sniperskou nebo vikingskou tématikou, i když nepůjde zrovna o nejlepší hry všech dob. Zdá se, že v Polsku to už pochopili před 10 lety a na podobných hrách jim za tu dobu vyrostlo několik úspěšných herních studií, které nyní mají zkušenosti a schopnosti produkovat velké AAA hry.
Líbí se mi, že se podobnou cestou vydalo i košické studio Games Farm a doufám, že budou mít stejný úspěch aby mohli své nabyté zkušenosti zúročit v budoucnu, na ještě větších projektech, ambice jim rozhodně nechybí.
Možná by mohla někoho odradit tradičně vyšší cena na Steamu kolem 45€ (1 246 Kč), hře by myslím slušela o trochu nižší, ale naštěstí si ji můžete zdarma vyzkoušet v podobě demoverze, kterou stáhnete přímo ze Steamu. Mnohem levněji ji ale seženete jak v krabicové, tak digitální verzi v českých eshopech, aktuální ceny můžete porovnat na Heuréce:
Vypadá to dobře – pěkná grafika a klasický klikfest. Za aktuálně nejlepší diablovku – hardcore lze považovat Path of Exile. Ještě bych vzpomenul jeden novější zapomenutý klenot Avencast rise of mage s vynikajícími souboji a hádankami a atmosferou. Taktéž mezi zapomenuté klenoty patří ponurý a syrový Soulbringer kde byly dokonce hromadné výpravy s NPC!!! a bylo možné získat v průběhu hry vlastní pevnost!! Dále nesmíme zapomenout na český 10 let vyvíjený klenot – RPG/diablovku Inquisitor od českých Wooden Dragon.
Ještě jsem zapomněl na skvělého Revenanta.
Parádní video z Avencast – combat – hru původně vytvářel jeden člověk!
https://www.youtube.com/watch?v=TrahU-Sy1yE
Díky za tip nevypadá to vůbec špatně, tato hra mi nějak unikla, jen tak mít čas 🙂
Zdravím ano bohužel mít čas. Škoda že další avencast už nebude tohle není hra pro masy aby se tím mohli uživit. Škoda tak talentovaných lidí ale musí dělat co je uživí.
Avencast began as a hobby project to create a Diablo clone that incorporated elements of other popular past games. It was Clockstone’s first game release and took about four years to complete. The game was completed with a relatively small team – Clockstone’s CEO wrote the majority of the game engine himself in C++. Clockstone team members had little or no formal education in game development field.[2]