Avowed – únik nových informací

Avowed je nové velké RPG od studia Obsidian, které je sice ve vývoji už od roku 2018, ale stále o něm máme jen minimum oficiálních informací. Tuto mezeru se snaží zaplnit neoficiální úniky a právě jeden insider, který měl možnost vidět záběry z velmi rané pre-alfa verze hry Avowed,  zveřejnil nedávno své vlastní postřehy a dojmy, které jednak potvrzují některá už známá fakta z předešlého, doposud jediného neoficiálního zdroje informací o této hře a navíc přidává i některé nové podrobnosti…

Všechny předchozí doposud známé fakta o hře Avowed naleznete v předchozím článku Avowed – nové info o RPG od Obsidianu, zde naleznete pouze nejnovější doplnění z úniku Jeza Cordena, který měl možnost vidět záběry z hraní rané verze hry Avowed a tyto zveřejnil na webu Windowscentral.

Současný stav vývoje Avowed

Na hře Avowed se nejspíš začalo naplno pracovat po zakoupení Obsidianu Microsoftem v roce 2018, kdy došlo k zabezpečení finanční situace studia a Obsidian od té doby stále nabírá nové zaměstnance, momentálně má cca 240 vývojářů. Během roku 2021 došlo k odchodům několika vedoucích pracovníků, konkrétně na pozicích Project director, lead design, lead story, lead level a audio director.

Na tento problém upozornil bývalý zaměstnanec Obsidianu Chris Avelone, který z toho vyvodil, že vývoj Avowed neprobíhá zrovna hladce. Další insideři ale začali problémy s vývojem Avowed vyvracet  a vývody Chrise označili za pomstu studiu, protože Avelone má se současným vedením Obsidiánu dost špatné vztahy.

Nicméně Obsidián mimo jiných nabídek práce má momentálně otevřené pozice i na Lead Producer a Lead Area Designer, takže se zdá, že opravdu dochází k velkým změnám u většiny vedoucích, což spíše nahrává názoru Chrise o jistých problémech při vývoji této hry. V současnosti na Avowed údajně pracuje 125 vývojářů a podobný počet je zapojen do vývoje Outer Worlds 2, Obsidian údajně plánuje následujících 7 let vydávat každý rok jednu hru.

Datum vydání Avowed

Právě teď je Avowed podle informací Jeze Cordena v pre Alfa fázi a vstupuje do Alfa verze, což obecně znamená, že hra má implementovánu většinu herních mechanik a lze už testovat hlavní aspekty hratelnosti. Z tohoto lze odvodit, že k vydání hry by v nejlepším případě mohlo dojít někdy na konci roku 2022, ale mnohem pravděpodobnější, i vzhledem k tomu, že v listopadu 2022 vyjde Starfield je, že Avowed vyjde až v roce 2023.

Prostředí a svět hry Avowed

Jez Corden potvrdil i předchozí informace o hlavní oblasti hry, kterou má být opravdu kontinent Living Lands, který je součástí světa Eora, kde se odehrávaly předchozí dvě hry série Pillars of Eternity. Celý svět Eora a přibližnou polohu jednotlivých zemí můžete vidět na neoficiální fanouškovské mapě, kterou sestavil autor tohoto blogu.

Living Lands bude překypovat životem a krajina bude zaplněna bujnou vegetací, v podzemí často narazíte na zářivé houby a krystaly s výraznými barvami, takže Avowed bude mít mnohem živější barvy naproti spíše pošmourné atmosféře s tlumenými tóny ve Skyrimu, atmosféra Avowed tak bude blíže k Outer Worlds.

Living Lands by měl mít rozmanitou flóru a faunu a velmi různorodou krajinu s četnými hornatými oblastmi se spoustou zeleně, na druhou stranu by zde měly být i zničené oblasti, které vznikly v důsledku předchozích válek, se spíše sopečnou krajinou se spoustou popela a prachu, kde se vyskytuje řada temných tvorů, včetně kostlivců, které nám ukázal už první trailer.

 

Hratelnost

Bojový systém v Avowed bude hodně vycházet z principů známých ze Skyrimu, takže bude možné požívat v obou rukách různé schopnosti jako kombinaci zbraně v jedné a magie v druhé ruce. Oproti Skyrimu ale nebude možné přepnout do pohledu z 3.osoby a vše se bude odehrávat pouze v pohledu 1.osoby jako v Cyberpunku nebo KCD.

Oproti hodně jednoduchému systému boje s chladnými zbraněmi na blízko ve Skyrimu by ale Avowed měl umožnit hráči používat podstatně více různých schopností včetně kopů, ve videu Jez viděl kop do hlavy a speciálních úderů štítem a zbraněmi.

Mágové budou moci vybírat z mnoha různých kouzel a opět si sestavovat kouzla do magických knih jako v POE, kouzla budou v případě zapojení obou ruk silnější a budou doprovázeny zajímavými animacemi rukou, ukázku těchto gest při aktivaci kouzla jsme už viděli v traileru.

Hráči série POE zde najdou nejspíš mnoho známých kouzel z těchto předchozích her, ale celkově bude hratelnost Avowed zaměřena mnohem více akčně, takže nějaké ovládání skupiny nebo velké taktizování v bitvách zřejmě nelze očekávat.

Ve hře se budou vyskytovat i Xauripové, ješteří rasa známá z POE a měli bychom změřit síly i s mnohem většími a nebezpečnějšími nepřáteli jak jsou wyverny a draci.

Interaktivita prostředí

Ve hře bude možné i plavat a prostředí bude reagovat na akce hráče, při použití ohnivých kouzel nebo pochodní by mělo dojít k zapálení zasažené oblasti a bude tak možné odstranit některé překážky, které by hráči blokovaly cestu k dalším dobrodružstvím.

Zatím není úplně jisté, zda půjde o úplně otevřený svět nebo bude rozdělen na několik velkých oblastí, které se budou nahrávat z nějakého hubu podobně jako v Outer Worlds.

Nicméně v inzerátu na pracovní pozici Lead Area Designer je uveden požadavek schopnost vytvářet „ucelený zážitek v otevřeném světě“ takže osobně se přikláním k tomu, že Avowed bude spíše plně otevřený svět.

Engine

Je jisté, že Avowed poběží na nějaké verzi Unreal enginu, na kterém už Obsidian vydal právě Outer World, ale ten byl limitován nízkým rozpočtem a časem. Avowed tak nejspíš využije některé vyvinuté systémy z této hry, ale měl by být mnohem propracovanější a kdo ví jestli nakonec nevyužije naplno novou verzi UE5.

Další informace o Avowed

Je možné že se něco oficiálního dozvíme na letošních Game Awards, ale větší porci informací nejspíš můžeme čekat až na E3 v roce 2022, uvidíme jestli se do té doby neobjeví další neoficiální úniky, o kterých bude možné opět informovat.

Craig Matchett, Lead Character Artist studia Obsidian na Artstation zveřejnil další Koncept Art elfské lučištnice, ale bez bližšího upřesnění, takže není jisté, jestli má souvislost s Avowed, nicméně svojí stylizací by celkem odpovídal předchozím návrhům modelů postav, u kterých je uvedeno v popisu určení pro hru na UE4…

Další model brnění panoše od stejného autora ukazuje, jak bude vypadat poněkud skromnější, nejspíš základní brnění přímo v enginu UE4, tento model by se podle popisu už měl objevit ve hře Avowed…respektive v „herním projektu UE4“, ale vzhledem k detailnosti modelu a fantasy zaměření těchto postav je celkem jisté, že jde o Avowed.

Subscribe
Žádné upozornění
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Podobné články

Wayward Realms – procedurální generování obří herní mapy a úkolů

02.06.2024 PC Hry, RPG ,

Wayward Realms slibuje svět, který bude při každém hraní působit povědomě i unikátně zároveň. Toho je dosaženo zajímavou kombinací ručně vytvářeného designu a dynamického procedurálního generování. Svět Wayward Realms není generován náhodně. Místo toho je postaven na specifické, ručně vytvořené mapě, která slouží jako základ pro následovné detailnější generování světa. Tato mapa obsahuje klíčové geografické (…)

The Wayward Realms – nové obří RPG na Kickstarteru

31.05.2024 PC Hry, RPG , ,

Svět RPG  her může projít revoluční změnou, alespoň to slibuje oznámení nového fantasy RPG s otevřeným světem The Wayward Realms, které vyvíjí studio Once Lost Games pod vedením zkušených herních vývojářů Teda Petersona a Juliana Lefaye. Projekt dnes spustil kampaň na Kickstarteru, aby získal finanční prostředky v hodnotě alespoň 500 000 USD na vytvoření prvního (…)

Oznámení Kingdom Come Deliverance 2

19.04.2024 PC Hry, RPG ,

Po dlouhých 6 letech od vydání prvního Kingdom Come Deliverance jsme se konečně dočkali a 18.4. 2024 došlo k oficiálnímu oznámení druhého dílu, zveřejnění traileru a prvních podrobnějších informací o nové hře. Žádné velké překvapení se nekoná a vývojáři z Warhorse studia 6 let neodpočívali 🙂 ani se nevrhli na nový žánr nebo nezkusili kompletně (…)

Starfield – tipy do začátku

04.10.2023 PC Hry, RPG , ,

Tipy na začátek hry Starfield po prvním příchodu do New Atlantis, kde nakoupit zbraně, suroviny, oblečení s bonusy, jak zdarma získat mnohem lepší skafandr, jak přesouvat suroviny z lodě a do lodě na dálku, jak obejít omezení Fast travelu do Lodge s velkým přetížením, jak si označit potřebné suroviny pro úpravy zbraní a skafandrů a kde je skladovat v truhle s neomezenou kapacitou…

0
Would love your thoughts, please comment.x