Elex – nové RPG od tvůrců Gothicu

Elex (čti Ílix) je RPG v otevřeném světě z pohledu třetí osoby jako nové Fallouty nebo Zaklínač 3, od nich se ale liší hlavně zasazením do světa, kde se mísí Sci-fi, Fantasy a Post-apo prvky. V Piranha Bytes studiu se zkrátka po 20 letech vyvíjení her z fantasy žánru rozhodli zkusit tentokrát něco jiného, ale přesto nechtěli úplně opustit své kořeny. Pro samotné vývojáře to má i symbolický význam, znázorňující jejich cestu od původně zamýšlené fantasy hry k tomuto žánrovému mixu. Více nových informací o Elexu se můžete dozvědět z preview, které na akci PAX East poskytl producent Michael Peack v následujícím videu, ze kterého jsem přeložil podstatné informace do češtiny.

 

Svět

Elex přenese hráče na planetu Magalan, kde nalezne různorodé oblasti, některé hodně připomínají středověkou fantasy s meči a bojovníky v brnění, jiné pouštní lokace mají post-apo atmosféru podobnou Mad Maxovi a navštívíte i krajinu posetou vulkány, jako ze sci-fi filmu nebo zasněžená pohoří.

Hra se odehrává v otevřeném světě, který je simulován spíše pomocí AI než scriptů, takže NPC se pohybují samostatně a pokud narazí na monstra, začnou například bojovat. Nejde zkrátka o sérii naskriptovaných scén a cutscén, ale o simulaci fungujícího světa.

Od chvíle kdy začnete hrát neuvidíte žádnou nahrávací obrazovku a na všechna místa, která vidíte se také můžete dostat, vzhledem k implementaci jetpacku, i na místa, v jiných hrách běžně nepřístupná, což kladlo o to větší nároky na zpracování celého herního světa.

NPC také budou různě reagovat na skutky hráče, ve venkovních lokací je víceméně země nikoho, kde neplatí přísná pravidla, ale pokud se dopustíte krádeže nebo zabití ve městech a osadách, postavy, které vás uvidí, to zatepla nahlásí na vyšší místa a v tomto městě se vám zhorší reputace, budete tak muset zaplatit pokutu nebo na vás vyšlou lovce odměn.

Příběh

Po dopadu obřího meteoritu na planetu, došlo k téměř celosvětové zkáze, ale s meteoritem také přišla zvláštní substance Elex, která změnila celý svět. Po její konzumaci se u lidí se silnou vůlí objevili magické schopnosti, ale u jiných lidí a zvířat naopak kontakt s touto látkou vyvolal mutace a z těchto jedinců se stala nebezpečná monstra a mutanti.

Elex začal být mimo magie využíván i jako univerzální zdroj energie pro zbraně a stroje, takže se brzy rozhořely boje o zdroje této látky a svět se stal hodně nebezpečným místem.

Frakce

V Elexu najdete také několik frakcí, se kterými můžete do určitého bodu volně spolupracovat nebo soupeřit, ale pokud budete chtít postoupit v hlavní příběhové lince, budete si muset zvolit jednu frakci za svou, nicméně hra tento okamžik nechá na vás, takže to můžete udělat po hodině hraní nebo klidně dvaceti…

Budete si moct vybrat z těchto čtyř:

Berserkerové z Edanu

Využívají Elex jako zdroj many pro magii, která jim nahradila vyspělé technologie, které odmítají, takže jejich svět má přírodní, fantasy atmosféru.

Albové z Xacoru

Elex jim poskytl nejen zdroj energie pro jejich vyspělou technologii, ale jeho konzumací zesílili a ztratili veškeré emoce. Ze své základny v horách Xacoru se rozhodli ovládnout celý svět Magalan silou, protože chtějí získat veškeré zdroje Elexu.

Kněží z Ignadonu

Věřící v boha Calaana, zakázali veškerou konzumaci Elexu a využívají jej výhradně pro své technologie jako plasmové zbraně a roboty.

Psanci z Tavaru

Nedodržují žádné zákony a kromě naprosté svobody neuznávají žádnou víru a filosofii ostatních frakcí, živí se prohledáváním ruin zničené civilizace v pouštních oblastech.

Postavy

Od vstupu do jedné z výše uvedených frakcí už za ni budete hrát až dokonce, protože hlavní příběh je vázán na určitá NPC, která tak nemůžete zabít. Jinak tvůrci uvádí, že ze zhruba 300 postav ve hře se můžete až 285 „zbavit“, příběh se tomu přizpůsobí a bude dále pokračovat.

Ve hře se můžete dát dohromady s 6 společníky, kteří budou mít své názory na to, jak se budete v Elexu chovat, takže vás mohou případně i opustit, v opačném případě, kdy se jim budete hodně zamlouvat, můžete navázat i romantické vztahy.

Vývoj postavy

Nepřátelé s vámi nelevelují, takže svět se nepřizpůsobuje vaší úrovni, autoři věří, že tento způsob přináší lepší pocit ze zlepšování svých schopností, když například na začátku v jedné lokaci dostane nakládačku, později se tam vrátíte nalevelováni a můžete si pomstu pořádně vychutnat.

Hra neobsahuje žádné omezení v podobě tříd, na každém levelu dostanete zkušenostní body, které použijete u vybraných učitelů podle zaměření, kam chcete svou postavu směřovat, takže se klidně můžete stát mágem s plasmovou zbraní.

Ve hře je také přítomen klasický RPG systém, kde si přidělujete body do svých vlastností.

Crafting

Díky žánrovému mixu nabídne Elex hráčům širokou škálu zbraní: meče, brokovnice, granátomety, plasmové zbraně, plamenomety, všechny si také můžete dále vylepšovat, stejně jako brnění, dále si můžete vyrábět lektvary a další vybavení, z nashromážděných surovin.

Stav vývoje

Hra je po 2,5 letech vývoje aktuálně 2 měsíce ve stavu alfa verze a měla by být dokončena do konce tohoto roku.  Vývojáři z Piranha Bytes právě dodělali anglický dabing, takže zbývá už jen finální optimalizace hry, uvidíme jestli to opravdu stihnou do konce roku.

Musím říct, že po seznámení s těmito novými informacemi mě Elex docela zaujal, i když je vidět, že se tvůrci hodně inspirovali u všech úspěšných open world RPG poslední doby a snaží se všechny nacpat do jedné hry. Je sice možné, že to dopadne jako když kočička s pejskem vařili dort, ale kdo ví, třeba se jim podaří oprášit zašlou slávu z dob série Gothic a vrátit se zpátky na výsluní. Každopádně budu hru dále sledovat a doufat, že se stane příjemným překvapením letošního roku…

 

Subscribe
Žádné upozornění
guest
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Inline Feedbacks
View all comments
Romik
Romik
13.4.2017 0:06

Snad to dopadne lépe než poslední Risen – „s rozbitým soubojovým systémem“ a cheatem v podobě spolubojovníka:) Vypadá to že „piraním“ vypadávají bohužel zuby jak stárnou a nikam se neposouvají a snaží se hlavně držet prodeje „všem“ a to se všemi důsledky, které z toho plynou. Není to jednoduché se neopakovat a nedělat ústupky pro vlastní přežití.

NOVINKY A NÁVODY

Tip na Stable Diffusion 2 – jak generovat kvalitní obrázky

27.11.2022 Návody, Software ,

První dojem z testu nové verze Stable Diffusion 2 nebyl moc přesvědčivý a všechny starší prompty co dobře fungovaly u verze 1,5 generovaly ve verzi 2 hodně špatné výsledky. Po dalším zkoumání jsem vygeneroval jeden obrázek s vodoznakem webu fotobanky Dreamstime.com a bylo celkem jasné, že obrázky tohoto webu byly použity při trénování nového modelu (…)

Návod na instalaci Stable Diffusion 2.0 pro Automatic1111 WebUI

26.11.2022 Návody, Software ,

Firma Stability AI, která se podílí na vývoji Open source projektu Stable Diffusion oznámila 24.11. 2022 vydání nové verze 2.0 tohoto projektu na generování obrázků pomocí AI z textového popisu. Oznámení vyvolalo nejprve velké nadšení u komunity, které ale posléze vystřídaly spíše obavy z některých zásadních změn a omezení u nového modelu, který byl trénován (…)

Stable Diffusion – AI generování obrázků

17.11.2022 Návody, Software ,

Generování obrázků pomocí textu prostřednictvím AI zažívá v tomto roce velký boom, poté co byly široké veřejnosti uvolněny první modely Stable Diffusion, které můžete bezplatně vyzkoušet na různých webech zdarma, ale jestli se začnete tomuto generování věnovat naplno, nejvíce možností dostanete instalací Stable Diffusion na svůj počítač lokálně. Tato instalace je o něco náročnější než (…)

Bohemia Interactive představuje nový engine Enfusion

16.12.2021 Novinky ,

Bohemia Interactive je jediným z velkých českých herních studií, které přežilo od doby vydání prvních větších českých her kolem roku 2000 až do dnešních časů. Na rozdíl od majitelů herních studií stojících za hrami Mafia, Vietcong, Beat Saber a Kingdome Come, její vlastníci naštěstí při první příležitosti neprodali Bohemku do zahraničí. Studio tak nebylo rozpuštěno (…)

2
0
Would love your thoughts, please comment.x