Nejprodávanější PC hry na Steamu – 2017
Rok 2017 přinesl spoustu zajímavých a vysoce hodnocených her, které jsem shrnul v předchozím článku, ale bude zajímavé zjistit, jak se vysoká hodnocení promítla do počtu prodaných kopií a jestli nebude žebříček nejprodávanějších her vypadat podstatně jinak. Oficiální přesná čísla prodejů PC her nejsou dostupná, takže si budeme muset vystačit se statistikami prodejů neoficiálního webu Steamspy, který poskytuje základní informace o počtu prodaných her na Steamu.
Hry s největšími tržbami na Steamu – 2017
V následující tabulce jsou zahrnuty pouze hry, které vyšly v roce 2017 a dosáhly v tomto roce nejvyšších tržeb na Steamu. Všechny údaje pochází z neoficiálního webu SteamSpy, nejsou tedy 100% přesné a u některých her se mohou vyskytnout i velké odchylky. Ještě více to platí pro výpočet tržeb, zvláště u starších her, u kterých už proběhlo mnoho slev a nelze tak přesně spočítat kolik kopií se prodalo za plnou cenu a kolik ve slevě.
I když některé nejúspěšnější hry ze začátku roku jsem měl podchycené v minulých článcích: Komerčně úspěšné hry – Q1 2017 | Komerčně úspěšné hry – Q2 2017, takže jsem u nich dopočítal tržby z 2.pololetí 2017 použitím pouze nižších slevových cen, protože nárůst prodejů v delším časovém období po vydání je většinou způsoben právě slevami a výprodeji.
U her, které jsem nesledoval v delším časovém období jsem tak musel použít nejjednodušší výpočet průměrem mezi nejvyšší a nejnižší cenou, za kterou se hra prodávala, zkrátka, jestli začala na 60$ a byla několikrát zlevněna na 30$, použil jsem cenu 45$ x počet prodaných ks ze SteamSpy.
U her vyšlých až ke konci roku je výpočet tržeb o něco přesnější, protože ještě neproběhly slevy a na grafu Steamspy lze v krátkém období zjistit, kolik kopií se prodalo za plnou cenu a kolik po slevě.
Ale i tyto údaje berte s rezervou, protože Steam používá pro různé regiony různé ceny, v Číně a Rusku jsou ceny her na Steamu proti USA poloviční a naopak v Evropě a v některých lokálních měnách mohou být i o 10 – 25% vyšší, jak dokládá nedávno zpřístupněný Polský zlotý, můžeme být rádi, že Steam ještě nezavedl platby v korunách, i když Euro na tom není o moc líp.
Ve zkratce: údaje o tržbách berte jako hodně hrubé odhady a používám je jen pro základní orientaci o komerční úspěšnosti hry, protože samotný počet prodaných kopií ještě automaticky neznamená velké tržby, jak třeba dokládá téměř 1 mil. prodaných kopií MMO Black Desert Online. Kvůli nízké ceně 10-5 $ ale tato hra utržila „jen“ necelých 7 mil $, což je podstatně méně, než u AAA her s polovičními i třetinovými prodeji, ale prodávaných za podstatně vyšší cenu 60 – 40$…
Hra | Vydání | Typ | Denuvo | Crack | SteamSpy 1.pol. 2017 | cena Celkem k 31.12. 2017 | min. cena | Tržby$ 1.pol. 2017 Celkem k 31.12. 2017 | Metacritic |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Player Unknown’s Battlegrounds | EA 23.3.2017 21.12. 2017
| Multi | ne | ne | 4 801 687 | 30$ 27 347 962 | 30$
| 144 050 610 820 438 860 | 85 | 4,6 |
Divinity: Original Sin II | 14.9. 2017 | Single | ne | v den vydání | 1 132 000 45$ – 40$ | 56 100 000 | 92 | 8,7 |
Call of Duty: WWII | 2.11. 2017 | Single | Multi | ne | 1 den po vydání | 846 000 | 60 – 50$ | 48 874 000 p | 75 | 3 |
Ghost Recon Wildlands | 6.3. 2017 | Single | Multi | ano | 24.7. 2017 po 4 měs. a 18 dnech | 513 828| 60$ | 838 752 | 30$ | 28 994 100 38 741 820 | 70| 6.2 |
Middle-earth: Shadow of War | 9.10. 2017 | Single | ano | 1 den po vydání | 693 258 |60$ – 36$ | 38 044 000 p | 77| 3 |
Total War: WARHAMMER II | 28.9. 2017 | Single | Multi | ano | v den vydání | 666 813 |60$ – 54$ | 39 264 000 p | 86| 7,5 |
Assassin’s Creed Origins | 27.10. 2017 | Single | ano | ne | 588 219 | 60$ – 42$ | 32 985 000 | 84 | 6,5 |
NieR:Automata | 17. 3. 2017 | Single | ano | Q1 ne Q2 – 7.5. 2017 za 72 dnů | 475 643|60$ 706 604| 36$ | 24 007 42 32 322 000 | 84|8,4 |
For Honor | 13.2. 2017 | Multi | ano | ne | 473 520 |60$ | 30$ 601 565|24$ | 20,4$ | 27 977 200 30 819 000 | 76| 5,7 |
Football Manager 2018 | 9.11. 2017 | Single | Multi | ano | ne | 573 844|24$ | 20,4$ | 27 145 000 p | 82| 5 |
Resident Evil 7: Biohazard | 23.1. 2017 | Single | ano | 29.1.2017 za 5 dnů | 410 000| 60$ 561 744| 29 – 24$ | 23 175 940 27 197 000
| 85|7,7 |
Prey | 4.5.2017 | Single | ano | 14.5. 2017 za 10 dní
| 328 920 |60$ 606 755| 30 -20$
| 19 735 200 26 681 000 | 82|7,9 |
Wolfenstein II: The New Colossus | 26.10.2017 | Single | ne | 28.10. 2017 za 2 dny
| 466 621| 60 – 30$
| 25 098 000 | 86|6,8 |
Warhammer 40,000: Dawn of War III | 27.4.2017 | Multi|single | ano | 13.6. 2017 za 48 dní | 254 357| 60$ 563 751 | 20$ | 15 261 420 21 449 000 | 77| 4,8 |
Conan Exiles | EA 30.1. 2017 | Multi | ano | 2.2. 2017 Únik free verze | 575 098 | 30$ | 20$ 706 357 | 20$
| 16 690 170 20 064 000 | ? |
Sniper Elite 4 | 13.2. 2017 | Single | ano | ne Q2 – 22.6. 2017 za 130 dnů | 281 167| 60$ – 30$ 505 423| 30 – 20,4$ | 11 677 650 17 322 000 | 78|6,9 |
Black Desert Online | 26.1. 2017 | Multi | ne | ne | 478 975 |10$ 913 469 | 5$ | 4 789 750 6 962 000
| 74|7,0 |
p – vzhledem ke krátké době od vydání, pouze 2 slevám a dostupnému grafu s nárůstem prodejů na Steamspy byl použit poměrně přesný výpočet tržeb
Player Unknown’s Battlegrounds
je bezpochyby komerčně nejúspěšnější PC hrou roku 2017 na Steamu, jeho čísla prodaných kopií a tím i dosažených tržeb jsou naprosto fenomenální. O jak velký úspěch jde nejlíp vypovídá fakt, že pokud sečteme počet prodaných kopií všech ostatních nejúspěšnějších PC her 2017 v této tabulce, dostaneme se na 11 miliónů, což stále není ani polovina prodaných kusů PUBG.
Zkrátka PUBG se za pouhý necelý rok v Early Accesu nesmazatelně zapsal do historie PC her a v současnosti jde i o nejhranější hru na Steamu s rekordem nejvíce hrajících hráčů v jeden čas: přes 3 000 000 a výrazně tak překonává dosavadní hity jako Dota 2 a dokonce i legendární Counter Strike…
OVER 3 MILLION!! Thank you all for helping us reach this amazing milestone! GG WP everybody <3 pic.twitter.com/twUQkSkP5U
— PLAYERUNKNOWN (@PLAYERUNKNOWN) 29. prosince 2017
Divinity: Original Sin II
Když pomineme nedostižný PUBG, velkým překvapením roku 2017 se stalo nové Divinity, jak po stránce hodnocení, kdy je nejvýše hodnocenou PC hrou roku 2017, tak i z hlediska tržeb. Málokdo by asi čekal, že isometrické tahové RPG dokáže prodat za pár měsíců přes 1 mil. kopií a stane se tak jednou z komerčně nejúspěšnějších PC her roku 2017 na Steamu. Hodně pikantní je i fakt, že alespoň do konce roku 2017 porazilo v počtu prodaných kopií i nejnovější Call of Dutty a mohlo tak mít na PC i o něco vyšší tržby, i když to se nejspíš postupem času změní ve prospěch COD.
I tak se dá úspěch Divinity 2 považovat za podobně výjimečný jako u PUBG a vymykající se běžnému stavu, který panuje v herním byznysu, kdy většina AAA her vzniká na základě marketingových kalkulací a nestydatého zneužívání náchylnosti části populace k hazardu v podobě největšího herního moru, který se v roce 2017 rozšířil u AAA her, neslavných „lootboxů“.
Call of Duty: WWII
Návrat série ke kořenům do období 2. světové války se vyplatil a nejnovější COD se stalo jednou z nejprodávanějších nových her na Steamu, i přesto, že vyšlo až na konci roku 2017, dokázalo za necelé 2 měsíce dosáhnout větších tržeb, než hry, které vyšly podstatně dříve v roce 2017, takže je vidět, že síla značky Call of Duty ještě zdaleka neupadla, jak se zdálo například u minulého dílu.
Ghost Recon Wildlands
Další úspěšnou střílečkou je letošní pokračování podobně nekonečné série jako COD, Ghost Recon, které se odehrává v otevřeném světě v prostředí Bolívie. Zdá se, že nejnovější Wildlands zaujal a od března 2017 si ho zatím pořídilo přes 800 000 hráčů a vzhledem k dalšímu doplňování obsahu do hry má potenciál růst i v dalších letech, pro mě osobně je Ghost Recon Wildlands asi nejzábavnější střílečkou letošního roku.
Kolik vydělají nejúspěšnější PC hry na Steamu v roce vydání?
Teoretický potenciál dosáhnout téměř 1 miliardy $ tržeb pouze na Steamu sice ukazuje PUBG, ale i když bych to tvůrcům kvalitních PC her přál, dosáhnout podobných čísel pouze na PC se nejspíš podaří, slovy docenta Chocholouška, maximálně jednou za 10 let…
Jde zkrátka o naprosto unikátní situaci, kdy se ve vhodný okamžik spojily zkušenosti modera Brendana Greena, který vytvářel mody ve stylu Battle Royal od roku 2013 pro Arma hry, s podporou zkušeného korejského studia Bluehole, které mu umožnilo jeho vize plně realizovat a neustále rostoucí popularita sledování hraní her na Twitchi.
Je jasné, že se vyrojí spousta her, které se budou snažit úspěch PUBG okopírovat, ale dost pochybuji, že někdy dosáhnou stejných čísel, i když se samozřejmě na tomto fenoménu kvalitně přiživí…
Tržby 40 – 50 mil $ a prodej 600 000 – 1 000 000 kopií
Mnohem reálnější bylo u nejúspěšnějších nových her v roce 2017 dosažení prodejů 700 000 a více kopií za cenu 60 – 40$, což představuje tržby cca 40 – 50 mil $ u výjimečně kvalitních nových značek nebo alespoň u „nejvyhypovanějších“ pokračování nejznámějších AAA sérií.
To by sice u nejnákladnějších AAA her nepokrylo ani náklady na výrobu nebo spíše na propagaci, protože z tržeb ještě musíte odečíst zhruba 30 – 50 % na poplatcích Steamu a daních, takže tvůrcům z 50 mil. zůstane zhruba 30 – 35 mil. přičemž rozpočty AAA her tuto částku běžně přesahují, např. u Zaklínače 3 byly celkové náklady 80 mil $, u GTA V se odhadují přes 200 mil $…
Na druhou stranu digitální distribuce umožňuje slušné prodeje i delší čas od vydání, jak potvrzuje např. Zaklínač 3, kterého se od roku 2015 pouze na Steamu doposud prodalo přes 4 500 000 kopií a i v roce 2017 patřil stejně jako mnoho dalších starších her mezi nejprodávanější tituly, jak dokládají zveřejněné souhrnné údaje nejúspěšnějších her na Steamu za rok 2017, kde spíše převažují starší hry:
Tržby kolem 30 mil $ a prodeje 400 000 – 600 000 kopií
Pokud vydáte kvalitní AAA hru nebo bude alespoň vypadat jako AAA tituly, můžete doufat v tržby v roce vydání zhruba na úrovni 30 mil $ a s prodeji kolem 500 000 kopií, jako se to v roce 2017 podařilo novým nebo obnoveným značkám Nier, For Honor nebo Prey. Stejného úspěchu dosáhly i pokračování známých, i když o něco menších sérií: Wolfenstein II: The New Colossus, Resident Evil 7: Biohazard nebo Football Manager 2018.
Tržby kolem 20 mil $ a prodeje 400 000 – 600 000 kopií
Pokud se hře podaří přesvědčit větší počet hráčů ke koupi až za výrazně sníženou cenu, projeví se to samozřejmě i na tržbách, takže tyto hry i přes shodný počet prodaných kusů jako předchozí tituly dosáhnou zákonitě o něco nižších tržeb kolem 20 mil $, což i tak na poměry PC představuje solidní úspěch a rozhodně je lepší prodat více za sníženou cenu, než kdyby se hra neprodávala ani s 50% slevou…
Typickým příkladem takové hry je Sniper Elite 4, který si za 60$ pořídilo pouhých 140 000 hráčů a prodeje pořádně nastartovaly až po snížení ceny na 30 – 20 $, kdy na konci roku 2017 dosáhly už slušných 500 000 prodaných kopií.
Hry s největšími tržbami na Steamu – Early Acces 2017
V následující tabulce jsou zahrnuty hry, které byly delší dobu prodávány v předběžném přístupu před rokem 2017, takže i když oficiálně vyšly až v roce 2017, většinu prodejů nejspíš dosáhly v předchozích letech.
Vyčlenil jsem je do samostatné kategorie, protože proti hrám, které se skutečně začaly prodávat až v roce 2017 mají podstatnou výhodu. Nejúspěšnější z těchto titulů je ARK: Survival Evolved, který má na svém kontě úctyhodný počet prodaných kopií přes 7,5 miliónů, ARK patří mezi nejhranější multi-playerové tituly na Steamu a těží i z velkého množství modů.
Výrazný úspěch zaznamenala i poměrně dlouho vyvíjená menší nezávislá hra Long Dark, které se prodalo přes 1,5 mil kusů, v letošním roce také vyvrcholila popularita trošku zvláštní hry Slime Rangers, která se blíží 1 mil prodaných kusů, což je na malý nezávislý titul bezpochyby úspěch.
Hra | Vydání | Typ | Denuvo | Crack | SteamSpy k 31.12. 2017 | EA cena | min. cena | po vydání | Tržby$ k 31.12. 2017 | Metacritic |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK: Survival Evolved | EA 2.6. 2015 29.8. 2017 | Multi | ne | v den vydání | 7 678 974 | 30$ – 15$ | 60$ | nelze odhadnout* | 70 | 4,1 |
Long Dark | EA 9/2014 1.8. 2017 | Single | ne | v den vydání | 1 591 333 | 20$ – 7$ | 35$ – 8,74$ | nelze odhadnout* | 77 | 8,3 |
Gang Beasts | EA 29.8. 2014 12.12 2017
| Multi | ne | ano | 1 058 276 | 20$ | 13,4$ | nelze odhadnout* | -|8,2 |
Slime Rancher | EA 14.1. 2016 1.8. 2017
| Single | ne | v den vydání | 984 649 | 20$ | 13,4$ | 16 443 000 | 81 | 7,6 |
Youtubers Life | EA – 2016 2.2.2017 | Single | ne | 3.2. 2017 EA 6.6.2016 | 550 101| 25$ |15$ 608 732 | 12,49$
| 13 633 145 14 357 000 | 63 | 5 |
Lego Worlds | EA -2015 7.3.2017 | Single | ne | EA 5.4. 2016 v den vydání
| 546 106| 30$ 625 786 | 15$ | 16 613 690 17 798 00 | 72| 6.6 |
*Vzhledem k velkému rozpětí ceny a dlouhému období prodeje nejde ani přibližně odhadnout výši tržeb
Nejprodávanější malé nezávislé hry na Steamu 2017
Tyto hry sice dosahují podobných čísel prodejů jako nejúspěšnější AAA tituly, ale logicky stojí podstatně méně, často začínají na 25$ -15$ a postupně ještě výrazně zlevňují, takže tržby mají pochopitelně menší. Na druhou stranu mají i podstatně menší rozpočty a podílí se na nich mnohem menší počty vývojářů, takže jejich čistý zisk může být leckdy srovnatelný s většími hrami.
Nejúspěšnější malou nezávislou hrou roku 2017 je bezpochyby Cuphead, který díky své originalitě a obtížné hratelnosti dosáhl nejen vysokých hodnocení, ale i nejlepších prodejů ve své kategorii a tržbami se může dokonce směle srovnat s hrami z předchozích kategorií. Obecně se dá říct, že výjimečně originální a kvalitní indie hra má potenciál dosáhnout v roce vydání zhruba 10 mil $ a v naprosto ojedinělých případech i podstatně více…
Hra | Vydání | Typ | Denuvo | Crack | SteamSpy 1.pol. 2017 | cena Celkem k 31.12. 2017 | min. cena | Tržby$ k 31.12. 2017 | Metacritic |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cuphead | 29.9. 2017 | single | ne | v den vydání | 1 276 276 | 20$ | 17$ | 23 611 106 | 88|8,4 |
Oxygen Not Included | EA 18. 5. 2017 | Single | ne | ano | 301 894| 25$ 592 688| 20$ | 7 547 350 11 362 000 | ?|8,8 |
Hollow Knight | 24.2. 2017 | Single | ne | v den vydání | 429 019| 15$-10$ 782 232 | 9,9$ | 4 640 00 8 137 000 | 86 | 8,7 |
Dead Cells | EA 10.5. 2017 | Single | ne | cca 1.6. 2017 1 měsíc po vydání | 620 101| 17$ – 12,74$ | 8 953 000 | –| – |
Nejprodávanější VR hry na Steamu 2017
Z nižších prodejů VR her je patrné stále malé rozšíření VR setů mezi hráči, takže nejúspěšnější VR hry prodají v roce vydání kolem 100 000 kopií, navíc za nižší cenu než AAA hry, takže i tržby zákonitě dosahují pouze 1 – 5 mil $. Komerčně nejúspěšnější byl zřejmě VR port populární hry Fallout 4, který jako jeden z mála nasadil plnou cenu 60$, takže má zatím nejvyšší tržby kolem 5 mil $. Uvidíme jak budou pokračovat prodeje v roce 2018 a hlavně jsem zvědavý na Skyrim VR, ten by díky neustávající popularitě Skyrimu mohl mít ještě větší potenciál.
Každopádně malá výše tržeb také celkem jasně dokládá proč na VR nevychází žádné velké AAA hry mimo portů, je jasné, že by se při současném rozšíření VR setů nikdy nezaplatily. Na druhou stranu pokud někdo zvládne vytvořit menší kvalitní VR hru do 1 mil $, má šanci na malý zisk a uchycení se na VR trhu, který má přeci jen potenciál nadále výrazně růst.
Hra | Vydání | SteamSpy k 31.12. 2017 | cena | Tržby$ k 31.12. 2017 | Metacritic |
---|---|---|---|---|
Fallout 4 VR | 11.12. 2017 | 78 869 | 60$ | 4 732 000 | 80|5,5 |
Raw Data | 5.10. 2017 | 102 753 | 40$ | 32$ | 3 699 000 | 87| 6,7 |
Super Hot VR | 25.5. 2017 | 97 031 | 25$ | 18,74$ | 2 122 067 | 85|6,5 |
Space Pirate Trainer | 12.10. 2017 | 159 728| 14$ | 9$ | 1 836 872 | -|- |
Rick and Morty: Virtual Rick-ality | 20.4. 2017 | 61 453| 30$ | 21$ | 1 576 051 | 75| 6,1 |
Gorn | 10.7. 2017 | 66 926 20$ | 15$ | 1 171 205 | -|- |
Statistiky prodaných her na Steamu v roce 2017
Měsíc | Počet vydaných her | Počet prodaných kopií | Průměrná cena hry $ | Průměr hodnocení Metacritic | Průměr hodnocení hráči |
---|---|---|---|---|---|
Leden | 439 | 7 600 000 | 7,56 | 72,17 | 77,94 |
Únor | 518 | 8 600 000 | 9,39 | 71,48 | 78,34 |
Březen | 543 | 6 700 000 | 10,95 | 72,33 | 78,95 |
Celkem Q1 | 1 500 | 22 900 000 | 9,3 | 71,98 | 78,41 |
Duben | 453 | 11 000 000 | 10,98 | 75,41 | 77,34 |
Květen | 505 | 12 500 000 | 12,23 | 70,57 | 76,56 |
Červen | 464 | 7 500 000 | 9,92 | 69,9 | 75,4 |
Celkem Q2 | 1 422 | 31 000 000 | 11,04 | 71,96 | 76,43 |
Celkem 1.pololetí | 2 922 | 53 900 000 | 10,17 | 71,97 | 77,42 |
Červenec | 670 | – | – | – | – |
Srpen | 820 | – | – | – | – |
Září | 873 | – | – | – | – |
Celkem Q3 | 2 363 | – | – | – | – |
Říjen | 853 | 22 500 000 | 9,73 | 73,42 | 80,13 |
Listopad | 762 | 13 700 000 | – | – | – |
Prosinec | 775 | 34 100 000 | – | – | – |
Celkem Q4 | 2 390 | – | – | – | |
Celkem 2017 | 7 672 | 309 300 000 | 7,46 | – | – |
Na závěr se podíváme na celkové statistiky počtu vydaných her na Steamu v roce 2017. Je vidět, že v 1.pololetí 2017 počet vydávaných her sice mírně narůstal, ale ke zlomu došlo až v červenci, kdy Valve nahradilo nepříliš úspěšný model vstupní bariéry na Steam v podobě Green Lightu, kdy o tom rozhodovali hlasováním hráči, jednorázovým poplatkem 100$ – Steam Direct, ten navíc ještě Valve vrátí, pokud hra dosáhne čistého zisku alespoň 1 000 $.
Samozřejmě došlo k zahlcení Steamu „hrami“, které nelze nazvat jinak než naprostým odpadem, v mnoha případech záměrným, kdy se podvodníci snaží vydávat za hru slepence zdarma dostupných assetů v enginech Unity nebo Unreal, takže v 2.pololetí se zvýšil počet vydaných „her“ na Steamu zhruba na 800 měsíčně, což jen zhoršilo dosavadní stav a zatím se nezdá, že by Valve chystalo nějaké radikální řešení.
Celkem tak v roce 2017 vyšlo na Steamu zhruba 7 700 her, což znamená opět výrazný nárůst proti roku 2016. K jak velké inflaci vydávaných her došlo v posledních 3 letech názorně dokládá následující tabulka, kde je vidět, jak se ještě do roku 2013 na Steam dostalo zhruba 400 více či méně kvalitních her ročně, ale s příchodem GreenLightu a Early Accesu postupně došlo k zahlcení Steamu, zprvu nepříliš kvalitními indie tituly a během posledních let i mnoha vyloženě „falešnými“ hrami.
Na celkový počet všech prodaných her ročně to ale nemá velký efekt a pokud budeme věřit údajům ze Steamspy, letos se prodalo ještě méně kopii her než v předchozích letech a stejně tak se snížila i průměrná cena hry, která je na historickém minimu 6$. K žádnému výbuchu tvůrčí kreativity tedy zjevně nedošlo a dá se říct, že na PC stále ročně vychází zhruba 300 – 400 her, které stojí za pozornost a je na nich vidět alespoň snaha a základní znalosti pro vytvoření něčeho, čemu by se dalo říkat počítačová hra.
Zbytek jsou v lepším případě naprosto amatérské pokusy nebo rovnou podvody, které by myslím na Steamu, jako kdysi výkladní skříni PC hraní, neměly mít místo, ale Valve to zřejmě nezačne řešit, dokud ze Steamu nadále budou proudit milióny $, ono i z prodejů naprostého odpadu má Steam stále 30% …tak proč se namáhat…
Celkově tak od roku 2004 zatím vyšlo na Steamu 19 952 her, přičemž jen v roce 2017 vyšlo více her, než za 10 let v období 2004 – 2014, ale jak už jsem psal, v posledních letech kvantita výrazně převyšuje kvalitu, takže tato čísla nějaký zázračný rozkvět PC hraní moc nedokládají.
Nárůst počtu her na Steamu v letech 2004 – 2017
Rok | Počet vydaných her | Počet prodaných kopií | Průměrná cena hry $ |
---|---|---|---|
2017 | 7 672 | 309 300 000 | 5,99$ |
2016 | 5 018 | 421 100 000 | 9,76$ |
2015 | 2 991 | 410 300 000 | 10,57$ |
2014 | 1 786 | 367 100 000 | 11,36$ |
2013 | 593 | 456 100 000 | 12,26$ |
2012 | 403 | 272 500 000 | 10,39$ |
2011 | 322 | 199 800 000 | 8,81$ |
2010 | 337 | 147 300 000 | 7,25$ |
2009 | 372 | 156 800 000 | 8,03$ |
2008 | 187 | 70 000 000 | 8,21$ |
2007 | 116 | 128 000 000 | 5,99$ |
2006 | 75 | 57 500 000 | 7,41$ |
2005 | 7 | 19 000 000 | 8,49$ |
2004 | 7 | 71 700 000 | 9,99$ |
Většinu her z tohoto článku můžete výhodně zakoupit v pravidelných slevách u oficiálních prodejců Steam klíčů her jako Green Man Gaming nebo Humble Bundle a podpořit tak zároveň rozvoj tohoto webu. Momentálně běží velký výprodej na Humble Bundle, takže se tam dají nalézt hodně výhodné nabídky…