O webu

Co zde najdete

Hlavním cílem tohoto webu je přinášet zajímavé informace a praktické rady týkající se PC jako samostatné herní platformy, ať už jde o hardware nebo hry. Proto zde nenajdete žádné články o  konzolích, mobilech, hodinkách, toastovačích a dalších podobně výkonných zařízeních ani o jejich „exkluzivních“ hrách. Myslím, že PC hraní  se v současnosti daří dobře a poskytuje tak dostatek zajímavých témat, že si zaslouží a bez problému naplní samostatný web.

Konkrétně zde tedy naleznete:

Srovnání, testy a doporučení nejvýhodnějších komponent pro stavbu herního počítače.

Recenze, preview a videa ze zajímavých her, které vycházejí na PC platformu, včetně jejich modifikací.

Novinky z oblasti nových technologií jako virtuální realita, umělá inteligence, vývoj her, herní enginy.

Články o hardware

Bohužel, na rozdíl od některých českých profesionálních novinářů a nejobjektivnějších blogerů, se mnou šéfové AMD nebo Nvidie nesdílí své tajné plány a vize, takže podobné zaručené věštby ani fanouškovské juchání zde nečekejte. Místo toho se budu snažit o střízlivé hodnocení založené na faktech a číslech, abych vám poskytl přehledné a srozumitelné informace o daném produktu nebo celkové situaci na trhu.

Díky tomu se doufám budete moct zorientovat i v případě, že se o hardware nezajímáte a nebudete tak odkázáni na „odborníky“ co si před 10 lety přečetli, že Nvidia je nej nebo obchodníky, kteří se chtějí hlavně zbavit zastaralých modelů…

Co se týká výrobců hardwaru, nemám žádnou oblíbenou značku, natož modlu, za 15 let co stavím PC jsem vždy vybíral podle aktuálně nejlepšího poměru cena/výkon, v poslední době i dostupnosti. Dlouho jsem měl procesory od AMD, Duronem počínaje, Phenomem II X3 720 (zatím) konče,  nyní mám pro změnu Intel i7 4771.  Stejně tak jsem začínal na grafikách od Nvidie, potom přešel k AMD a dnes vlastním GTX 1060, protože po marném čekání na nereferenční RX 480, byla dostupná za dobrou cenu.

Zkrátka nemám problém koupit produkt od jakékoli společnosti, snad kromě , a stejně tak nemám problém jakýkoli výrobek doporučit(ehmm… kromě ) nebo zkritizovat( i ), protože v době kdy se stejně skoro všechno  mastí v Číně, mi přijde vyloženě směšné dělat z jakékoli značky kult a „něco víc“.

Hodnocení her

Osobně konečnému číslu nepřikládám velkou váhu, spíš se snažím o popis a zhodnocení jednotlivých herních mechanik a prvků, ze kterých se hra skládá a jako celkové zhodnocení  hry beru spíše závěrečné slovní shrnutí než počet hvězd. Proto jsem zařadil i samostatné  hodnocení jednotlivých kategorií, které naopak nabízejí přesnější obrázek o hře a zvýrazní i fakt, že konečné číslo je opravdu jen průměr a bez zbytku recenze samo o sobě o ničem moc nevypovídá.

Berte také na vědomí že některé prvky jako kvalita textur, detailnost modelů, technický stav hry, propracovanost herních mechanik, kvalita animací, se sice dají zhodnotit celkem objektivně, ale to jak hra působí jako celek a co je někdo ochotný případně prominout bude vždy subjektivní.

Ostatně i vy se můžete do hodnocení u každé recenze zapojit, takže malá nápověda jak hodnotím jednotlivé kategorie:

Příběh

Beru do úvahy nejen hlavní zápletku a vedlejší questy, ale i kvalitu dialogů, propracovanost a zajímavost jednotlivých postav a také veškeré „lore“ světa, kde se hra odehrává.

Hratelnost

Jednoduše veškeré herní mechaniky a  činnosti, které ve hře přímo vykonáváte a které se budou lišit hru od hry: např bojový systém, crafting, veškeré ovládání hry, správa inventáře, levelování atd. Stejně tak zde započítávám i závažné technické chyby, které výrazně zasahují do hraní.

Grafika

Aneb jak hra působí vizuálně, u her které se snaží u fotorealismus je měřítko jasné, hodnotím jak moc se tvůrcům podařilo přiblížit skutečnému světu nebo alespoň současné špičkové grafice, ať už kvalitou modelů, textur nebo nasvícení a dalších efektů. U stylizovaných her je to složitější a hodně subjektivní, záleží vyloženě na tom, jak na mně hra zapůsobí.

Animace

Od jednoduchých robotických pohybů jsme se dostali k dnešnímu stavu, kdy hry běžně používají tisíce různých animací, včetně pokročilé mimiky obličeje. Rozpohybování postav, zvířat, strojů i vegetace se stalo důležitou součástí celkového zážitku a čím jsou modely dokonalejší a detailnější, tím víc bijí do očí nepřirozené pohyby a další nedostatky. Proto jsem animace oddělil do samostatné kategorie.

Zvuk

Vhodně zvolená hudba, kvalitní dabing nebo působivé efekty můžou hodně ovlivnit celkový zážitek ze hry, i když zde bude hodnocení, snad kromě extrémně špatného dabingu, také hodně subjektivní.

Kdo stojí za tímto webem

Tento web je naprosto nezávislý na jakékoli mediální, obchodní nebo herní společnosti.

Všechno co zde vidíte je dílem jednoho člověka od designu a naprogramování webu přes veškerý obsah článků. To se doufám v blízké budoucnosti změní, i vy k tomu můžete přispět, ale zatím je to opravdu one man show. S tím souvisí i užší výběr témat a nižší počet článků, které se zde budou objevovat, protože není v silách jednoho člověka obsáhnout vše.

Na druhou stranu mně to umožňuje věnovat se vybraným tématům víc do hloubky a psát jak chci a o čem chci, bez ohledu na nějakou redakční politiku velkých vydavatelství nebo požadavky a tlaky z jakékoli strany.

Příjmy webu

Žádné otravné, vyskakovací, uřvané reklamy zde nebudou, takže můžete adblock v klidu vypnout.

Časem se zde mohou objevit 1 – 2 bannery nahoře na hlavní straně s reklamou na PC komponenty nebo hry, ale návrh webu s žádným masivním nasazením klasické reklamy nepočítá.

Po stranách jaksi nezbývá žádné místo a tento web tak plně využívá plochu širokoúhlých displayů pro zobrazení obsahu,  místo obvyklé úzké nudličky uprostřed obalené reklamou.

Vše výše uvedené mně na jiných webech vadí a proto jsem se místo toho rozhodl zapojit do reklamních systémů Heuréky, G2A a Shipita.

Jejich reklama má podobu užitečných, relevantních informací, které vám mohou, díky pohodlné možnosti srovnání cen anebo zprostředkování nákupu z celého světa, ušetřit nemalé částky.

Takže pokud si všimnete (což doufám) odkazů na nejlevnější nabídky  nebo srovnání cen v jednotlivých článcích a této nabídky využijete, nejen že ušetříte, ale pomůžete i dalšímu rozvoji tohoto webu. Podle mně je to výhodné pro obě strany, ale  jestli to skutečně bude fungovat ukáže čas.

Subscribe
Žádné upozornění
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka
Jirka
17.2.2022 16:03

Konečně jsem našel stránky, kde se objektivně píše o hardwaru do PC. Moc děkuji za Vaše články a že jich není málo. Rád se budu vracet. Jen tak dál. S pozdravem Drda Jiří

NOVINKY A NÁVODY

Tip na Stable Diffusion 2 – jak generovat kvalitní obrázky

27.11.2022 Návody, Software ,

První dojem z testu nové verze Stable Diffusion 2 nebyl moc přesvědčivý a všechny starší prompty co dobře fungovaly u verze 1,5 generovaly ve verzi 2 hodně špatné výsledky. Po dalším zkoumání jsem vygeneroval jeden obrázek s vodoznakem webu fotobanky Dreamstime.com a bylo celkem jasné, že obrázky tohoto webu byly použity při trénování nového modelu (…)

Návod na instalaci Stable Diffusion 2.0 pro Automatic1111 WebUI

26.11.2022 Návody, Software ,

Firma Stability AI, která se podílí na vývoji Open source projektu Stable Diffusion oznámila 24.11. 2022 vydání nové verze 2.0 tohoto projektu na generování obrázků pomocí AI z textového popisu. Oznámení vyvolalo nejprve velké nadšení u komunity, které ale posléze vystřídaly spíše obavy z některých zásadních změn a omezení u nového modelu, který byl trénován (…)

Stable Diffusion – AI generování obrázků

17.11.2022 Návody, Software ,

Generování obrázků pomocí textu prostřednictvím AI zažívá v tomto roce velký boom, poté co byly široké veřejnosti uvolněny první modely Stable Diffusion, které můžete bezplatně vyzkoušet na různých webech zdarma, ale jestli se začnete tomuto generování věnovat naplno, nejvíce možností dostanete instalací Stable Diffusion na svůj počítač lokálně. Tato instalace je o něco náročnější než (…)

Bohemia Interactive představuje nový engine Enfusion

16.12.2021 Novinky ,

Bohemia Interactive je jediným z velkých českých herních studií, které přežilo od doby vydání prvních větších českých her kolem roku 2000 až do dnešních časů. Na rozdíl od majitelů herních studií stojících za hrami Mafia, Vietcong, Beat Saber a Kingdome Come, její vlastníci naštěstí při první příležitosti neprodali Bohemku do zahraničí. Studio tak nebylo rozpuštěno (…)

1
0
Would love your thoughts, please comment.x