Starfield – tvorba charakteru a začátek hry
Na konci prezentace nových her, které vyjdou na PC a Xbox během následujících 12 měsíců jsme dostali poměrně rozsáhlou ukázku z hraní Starfieldu a spoustu nových nebo i potvrzení předchozích neoficiálních informací z různých úniků. Celkově už tak máme celkem dobrou představu toho, co od Starfieldu očekávat, i když samozřejmě spoustu věcí a možností této hry odhalíme až při samotném hraní někdy na začátku roku 2023…
Podrobný rozbor ukázky z hraní Starfieldu
Začátek hry – tvorba charakteru
Už první záložka editoru pro tvorbu postavy nabízí nové zajímavé informace, především prozrazuje, že Starfield začnete jako zaměstnanec společnosti Argos Extractors, takže vaší první prací v tomto světě bude dobývání minerálů a kovů z hlubin země, zkrátka budete horníkem ve vesmíru.
Dalším novým poznatkem je, že v průběhu hry bude nejspíš možné měnit některé vlastnosti vaší postavy jak naznačuje věta: „Biometrická přizpůsobení mohou být později upravena v genetickém centru“.
Editor tvorby postavy má další dvě celkem standardní volby, kde můžete upravovat tělo a tvář. Jisté škálování hmotnosti bylo možné i ve Skyrimu, ale tentokrát jsou volby více výrazné a můžete si vytvořit i pořádně tlustou postavu, stejně tak máte dvě volby stylu chůze a různé odstíny pleti.
Ve volbě editace tváře můžete měnit tvar hlavy, typ účesu, barvu vlasů a oči, zatím těžko říct jak bude nabídka těchto voleb široká, ale na první pohled jde o celkem standardní volby u tohoto typu her, takže žádná revoluce se nekoná a pokročilé možnosti editace každého detailu tváře, jaké byly možné pomocí módu Racemenu ve Skyrimu, v základní hře Starfield zřejmě nebudou. Také je celkem jasné, že bude možné hrát pouze za lidi a žádní inteligentní mimozemšťané se alespoň na začátku hry jako hratelná rasa vyskytovat nebudou.
Co se týká detailnosti tváře, je zde vidět pokrok proti předchozím hrám Bethesdy, textury pokožky se zdají velmi detailní a obličeje postav působí celkem přirozeně, vlasy stále poněkud za zbytkem zaostávají, ale při rozhovoru s členkou konstelace bylo vidět jak se mírně pohybují, tak je možné, že budou mít implementovány fyzikální model.
Background – zaměření postav
Další záložka Background při tvorbě charakteru nabídne 16 voleb jak si určit minulost a zaměření své postavy a také získat první 3 startovní skily, které nám prozradí i co všechno bude možné ve Starfieldu vykonávat. Například volba Chef odhaluje, že bude možné věnovat se přípravě jídla a nápojů, včetně vytváření nových receptů. Bonus do boje s chladnými zbraněmi potvrzuje možnost rozvíjet si postavu i na boj s noži a dalšími ručními zbraněmi na blízko.
Zaměření Combat Medic poskytne 10% bonus k pistoli a účinnosti lékárniček, stejně tak navýší o 10 kg nosnost. Cyber Runner má opět 10% bonus k pistoli a možnost otevírat i pokročilé digitální zabezpečení, včetně 2 automatických pokusů a také se zvýší šance na úspěch v rozhovorech. Stejný bonus v rozhovorech bude mít i Diplomat, navíc dokáže na chvíli zastavit i boj postav na nižším levelu a také dosáhne na příznivější ceny při nakupování a prodeji.
Celkově se mi tyto volby líbí, dávají nejen dostatek možnosti pro přesnější zaměření postavy, ale i zajímavé a originální bonusy a poskytují nám nové informace o možnosti hackingu a především mě potěšilo potvrzení vlivu skillu při vedení rozhovorů, takže některé volby v odpovědích budete moci úspěšně použít jen při dostatečném skillu.
Traits – vlastnosti postavy
Poslední záložka přináší další tentokrát nepovinné 3 možnosti jak si ještě více vyprofilovat postavu, ale tyto už sebou nesou i některé vtipné, ale přesto negativní bonusy, například vlastnictví domu bude znamenat, že máte na krku hypotéku na 50 000 kreditů místní měny, kterou budete muset splácet, dost „draho“ vyjdou i virtuální rodiče, kterým budete muset odvádět 10% z vašich příjmů.
Zvolit si můžete i mezi introvertem a extrovertem, první vám dá bonusy do výdrže pokud se budete na cestách po vesmíru potulovat sami, ale naopak s lidskými společníky vaše výdrž poklesne, extrovert to bude mít nejspíš obráceně a také si logicky můžete zvolit jen jednu možnost, navzájem se vylučují.
Spaced a Terra Firma
Volba Spaced vám dá bonusy ke zdraví a výdrži pokud jste ve vesmíru, ale tyto klesnou pokud jste na povrchu planety, Terra Firma bude s největší pravděpodobností přesným opakem, opět si nemůžete vzít obě, navzájem se vylučují.
Náboženství
Další vlastnosti prozrazují různé náboženství ve světě Starfieldu, ke kterým se můžete přidat, ale opět jen k jednomu, navzájem se vylučují, dvě hlavní církve budou Einleighted a Universal, ale bonusem jsou pouze slevy v jejich obchodě a zákaz přístupu do obchodu jiné církve.
Třetí náboženský kult je Great Serpant (obří had) a je zřejmě spojen s cestování vesmírem na obří vzdálenosti pomocí meziprostorových skoků, pokud budete tyto skoky lodí provádět pravidelně, dostanete bonusy ke zdraví a výdrži, v případě že mezihvězdné skoky přestanete na nějaký čas aktivně používat, dostanete naopak postihy ke zdraví a výdrži.
Příslušnost k frakcím
Další tři možnosti se týkají příslušnosti k frakcím, které už jsou známé delší dobu a vaše postava tak může mít minulost spojenou s Freestar Collective nebo United Colonies, popis bonusů u těchto dvou nebyl ukázán, ale třetí možnost Neon Street Rat má bonusy v podobě přístupu k unikátním dialogům a také lepší odměny za splnění mise ve městě Neon, negativním bonusem je zvýšení odměny za vaše dopadení od ostatních frakcí.
Opět si logicky můžete zvolit pouze jednu frakci a jejich bonusy budou zřejmě podobné.
Poslední tři Traits: Unwanted Hero (nechtěný hrdina), Empath a Alien DNA zatím nebyly odhaleny, zajímavá je především Alien DNA, která naznačuje možnosti Genového inženýrství ve hře a přidání mimozemské DNA může přinést bonusy vůči nehostinným podmínkám na některých planetách nebo při boji s mimozemskými zvířaty.
Celkově opět Traits nabízí zajímavé možnosti a námět k přemýšlení jak získat nejlepší bonusy pro vaši postavu podle vašeho plánovaného stylu hraní a zřejmě budou dobrou motivací i pro znovuhratelnost, kdy můžete zkoušet a objevovat nové možnosti hry, o které jste přišli při prvním hraní.
Tvorba postavy ve Starfieldu mě osobně celkem potěšila a opravdu přinesla více možností proti předchozím, přeci jen už dost zjednodušeným editorům postav ve Skyrimu nebo Falloutu 4, výtky mám spíše k poněkud omezeným možnostem u tvarování obličeje, jsem přeci jen zmlsaný modem Racemenu ve Skyrimu, kde lze ladit v podstatě každý detail, od obočí, tvaru nosu, brady atd , ale při nejhorším tuto nabídku snad rozšíří později modeři.
Spekulace o začátku příběhu hry
Následující začátek příběhu je pouhou spekulací, kterou dal dohromady jeden uživatel reditu ze všech informací, které doposud byly zveřejněny. Osobně mě jeho verze připadá celkem pravděpodobná a dává smysl, následující informace ale přesto berte s rezervou a nemusí být pravdivé.
Trailer nám ukáže datum 7. května 2330, takže máme přesné období začátku hry, tvorba charakteru proběhne jako předání informací vašemu zaměstnavateli, což jak víme je společnost Argos Extractors, v traileru byl ukázán záběr z jeskyně, kde budeme nejspíš těžit rudu pomocí paprsků, stejná extrakce železa hráčem byla ukázána i v další části traileru..
Později při dolování nalezneme mimozemský artefakt, kolem kterého se bude zřejmě točit hlavní příběh hry a následně přivolaný pilot organizace Constelation, v traileru sděluje naší postavě: “ Ty jsi vykopal artefakt to znamená, že jsi musel vidět vize“
Setkání bude zřejmě přerušeno nájezdem pirátů z Crimmson Fleet, po skončení bitvy nás může pilot požádat abychom ho doprovodili do sídla Constelation, kdy by došlo k předání artefaktu a informací spojených s nálezem.
Je možné, že pilot bitvu nepřežije a naše postava převezme jeho loď a také robotického společníka Vasca, který nám předá informace o jeho misi a my se budeme snažit tuto misi dokončit.
To nás zavede na měsíc Kreet planety Anselon, kde začíná ukázka z hraní Starfieldu a kde opět narazíme na Crimson Fleet, později se dostaneme na základnu Constelation, opět jsme mohli náš příchod vidět v traileru.
Hlavní příběh hry se tedy s největší pravděpodobností začne nějak takto a naším úkolem bude odhalit tajemství, případně shromáždit další části tohoto artefaktu, který pravděpodobně po složení vytvoří nějaký portál vedoucí do neznáma…
Jako u všech her Bethesdy ale není hlavní zápletka tím nejdůležitějším a hráči Starfieldu dostanou nejspíš k prozkoumávání a objevování obří svět, čítající 100 hvězdných systémů a 1000 planet a měsíců, podrobnosti o dalších aspektech Starfieldu budou v dalším článku.