HTC Vive zlevněn o 200$
HTC evidentně muselo reagovat na zlevnění VR setu Oculus Rift na 12 000 Kč, protože cenový rozdíl mezi těmito konkurenčními VR headsety byl více než dvojnásobný a dlouhodobě neudržitelný, HTC Vive totiž stál 25 000 Kč. Od dnešního dne došlo k trvalému snížení ceny na 600$, což je v přepočtu 14 100 Kč, respektive 17 000 Kč s 21% DPH . Bohužel HTC má v Evropě podivnou cenovou politiku, takže i po „slevě“ je Vive pro evropské zákazníky dokonce o 23$ dražší, než původní americká cena 800$…
Jak sami vidíte evropská cena Vive s aktuálním kurzem €/$ by měla být 507€ bez daně, s 21% DPH by to dělalo 613.47€, což je cca 16 500 Kč, HTC tak evropským zákazníkům účtuje bezdůvodně ještě 2 000 – 2 500 Kč navíc… u Oculusu je evropská cena sice také vyšší, než by odpovídalo 399$, což je 407€ s 21% DPH, ale rozdíl je přeci jen mnohem menší(cca 42€), Oculus totiž momentálně stojí 449€.
Po skončení letní slevové akce na Oculus Rift, dojde k zvýšení ceny tohoto setu na 500$, takže zůstane i nadále o 100$ (cca 2 350 Kč) levnější než HTC Vive, ale pokud se Oculus bude držet rozumnější cenové politiky v EU než Vive, neměl by stát více než 15 000 Kč a byl by tak dokonce o 3 000 Kč levnější než Vive(15 000 Kč vs 19 000 Kč) Co do kvality a možností jsou nyní oba sety více méně srovnatelné, pro HTC mluví o něco lepší sledování pohybu v místnosti, Oculus je zase podle některých zpráv o něco pohodlnější a má i ergonomičtější ovladače.
Oba sety také nabízí hry zdarma, v případě Oculusu jde o celkem 7 titulů, HTC nyní nabízí 3: Google Tilt Brush, Everest VR a Richie’s Plank Experience. HTC také nabízí zdarma měsíční členství v předplatitelském programu Viveport, který vám za 7$ měsíčně umožní hrát libovolných 5 VR her, ze stále se rozrůstající nabídky, momentálně Viveport obsahuje již přes 200 VR titulů. Vybrané hry můžete každý měsíc vyměnit za jiných 5 titulů.
Nové VR sety v roce 2017
Obě firmy také připravují podstatně levnější samostatné VR headsety, které nebudou vyžadovat připojení k PC ani vložení mobilního telefonu, ale na nich si PC VR hry evidentně nezahrajete. Na trh se chystá také nová VR platforma od Microsoftu integrovaná do Windows 10 s VR brýlemi od 5 velkých výrobců PC: Acer, Asus, HP, Dell a Lenovo, které budou nabízet VR brýle pod názvem Windows Mixed Reality Headset s cenou kolem 300$ tj 8 530 Kč s DPH, i když v této ceně zřejmě nebudou zahrnuty pohybové ovladače, s těmi se jejich cena zvedne na 400$ cca 11 347 Kč…
Jejich nižší cena se ale odráží i v parametrech, namísto kvalitnějších OLED displejů v Oculusu a Vive, budou mít pouze LCD, i když s o něco vyšším rozlišením 1440 x 1440, proti 1080 x 1200 u Riftu a Vive, horší bude i FOV 95° proti 110° u Vive a Oculusu. Hlavním zádrhelem jejich případné konkurenceschopnosti pro hraní dosavadních VR her na PC je zatím neznámá kompatibilita s hrami pro Oculus nebo Vive a dosavadní mlčení Microsoftu na toto téma spíše svědčí o omezení na aplikace pouze z Windows storu. Každopádně více informací zjistíme až se začnou tyto Windows Mixed Reality Headsety prodávat, což by mělo být ještě v letošní vánoční sezóně, zatím jsou dostupné pouze v USA a to pouze ve vývojářských verzích od Aceru a HP, VR sety od zbylých výrobců vypadají podobně…
Aktuální cenu HTC Vive a Oculus Rift v českých obchodech najdete na Heuréce:
Poslední možnost jak získat Oculus Rift s ovladači Touch za 12 000 Kč je koupě na německém Amazonu.de, podrobnosti naleznete v tomto článku: Velká sleva na Oculus Rift, Vive tam zatím ještě zlevněn není, aktuální cenu HTC Vive zjistíte na Amazonu.de.
Získat slevu na Oculus Rift + ovladače Touch na Amazon.de s dopravou do ČR zdarma
HTC Vive je momentálně dostupný na Alza.cz za 19 000 Kč, ale i tak je stále o 2 000 Kč dražší než by měl být s novou cenou 600$ tj max. 17 000 Kč. s 21% DPH.
Aktualizace: Bohužel se zdá, že evropská cena je stanovena na 700€, takže těch 19 000 Kč zhruba odpovídá 🙁
Hledat HTC Vive na Alza.cz
<
Já jsem optimista VR sety půjdou cenově dolů ,protože je to jediná možnost jak využít pro hry rozlišení vyšší jak UHD při našem fyziologickém omezení zorného pole a rozlišení jemnosti obrazu okem vs pozorovací vzdálenost. Monitory nad 27 palců už potřebují zakřivovat kvůli zornému poli a pokud chce ocenit hráč rozdíl v rozlišení oproti FullHD ,tak nemůže být moc daleko od obrazu. VR je jediná cesta jak dostat vysoká rozlišení a jemnost obrazu do celého zorného pole obou očí. Kdysi se tvrdilo,že víc jak 4000×4000 bodů nedokáže oko rozlišit. Tak jsem zvědav kde se to zastaví protože PC herní byznys… Zobrazit celý text»
Ceny půjdou dolů určitě, zrovna nedávno Microsoft překvapivě oznámil, že jeho Mixed reality Headsety budou kompatibilní se Steam VR, takže na konci roku bude na trhu už cca 7 headsetů pro hraní VR her na PC s cenami od 400$…stejně tak to vypadá, že dočasná sleva na Oculus možná vydrží podstatně déle 😉
Problém není ani tak s displeji s 4K rozlišením jako spíš neexistence grafiky, která by dávala 2 x 4K v 90 FPS 🙂 a byla zároveň dostupná za rozumnou cenu, na to si myslím ještě „chvíli“ počkáme
S těžaři se ale těch 2x4K/90fps grafik cenově dostupných hned tak nedočkáme:)
To asi ne…jinak sleva na Oculus skončila a momentálně se v Německu prodává od 550 po 590 Euro, takže od 14 700 – 15 800 Kč, Microsoft má tak přeci jen větší prostor, pokud bude prodávat nejlevnější WMR za 400 euro cca 11 000 Kč proti 15 000 – 16 000 Oculusu nebo dokonce 19 000 Kč za Vive…
Prosím Vás Jibro nevíte náhodou jakým postupem se vytváří obraz pro další externí displej, na kterém je vidět co vidí uživatel ve VR při hře? Jedna věc je klonování obrazu, kde jsou pak vidět obě oči (posunutě), ale některé hry při rozpoznání dalšího displeje začnou na externím displeji zobrazovat samostatný obraz. Jde mi o to jestli se tento obraz renderuje samostatně a tím pádem např. při 1080p TV je to k celkovému požadavku na grafiku pro VR headset ještě dalších 1920×1080 v 90fps případně 2K,4k atd., nebo zda se ten již jednou vyrenderovaný obraz pro VR jen nějak na výstupu… Zobrazit celý text»
Nemělo by to mít velký vliv, grafika bude renderovat hru a ten samý obraz se bude přenášet jedním Hdmi do VR Brýlí a druhým na monitor, může to být třeba o 1-2% náročnější, ale rozhodně to nebude dvojnásobná zátěž.
https://www.vrheads.com/do-multiple-monitors-affects-vr-gaming-performance
Nové RTX grafiky budou mít konektor VirtualLink, který zjednoduší zapojení VR brýlí na 1 úzký káblík, který bude přenášet napájení, obraz i data, jde o nový standard založený na USB-C.
Pokud uvažujete o 1080 Ti, za stejné peníze by pro vás byla lepší o 10-15% výkonnější RTX 2080
https://sites.google.com/view/virtuallink-consortium/home?authuser=1