Bethesda zase zkouší prodávat mody

Na letošní E3 byl slavně odhalen Creation Club, který některým škarohlídům včetně mě připadal jako další pokus o zpoplatnění modů, i když tentokrát na to šla Bethesda trošku od lesa a dušovala se, že bude takto poskytovat pouze obsah, který nebyl ještě nikde jinde zveřejněn zdarma. Tvůrcům, kteří projdou výběrem bude platit přímo samotná Bethesda za vytvořený „hodnotný“ obsah, takže nebudou závislí na počtu prodaných „modů“. Jak to nakonec dopadlo se můžeme přesvědčit v těchto dnech, kdy byla spuštěna nabídka placeného obsahu, zatím pouze pro Fallout 4…

Takže předpokládejme, že jsem zatoužil po novém obsahu do Falloutu 4 a nic netuším o webu Nexus, kde je pro tuto hru v současnosti dostupných něco přes 20 000 bezplatných modů. Po spuštění Falloutu 4 se v menu objeví nabídka Creation Club, ve které se momentálně nachází obsah, který ve většině případů pochází z předchozích Bethesdích  Falloutů jako Hellfire Armor a Gauss Rifle nebo se jedná o pouhé odlišné textury již hotových předmětů ve hře.

Horse Armor je spíš pokus o špatný vtip a odkaz na nechvalně proslulé placené brnění koně do Oblivionu,  nebo se zde nachází brnění ze hry Prey,  kterou také vydávala Bethesda a zbytek má většinou podezřelé podobné bezplatné verze. Ale dejme tomu, že nic z toho nevím a chci si například koupit dvoje brnění a batůžek, cenu nikde nevidím jenom jakési kredity, dohromady by to dělalo 1300 kreditů, takže mačkám „Purchase credit“.

Vyskočí na mě okno se stránkou Creation Club na Steamu, kde zjistím, že nejmenší množství, které lze zakoupit je 750 kreditů za 7€ (186 Kč) a v mém případě bych musel zakoupit 1500 kreditů za 13 € (345 Kč), což je do***** částka, za kterou jsem nedávno koupil celou hru Fallout 4 na GMG. Jak tupej člověk musí být aby na podobnou nabídku přistoupil, jak si může někdo v Bethesdě myslet, že s podobnými nesmysly v podobě 1 brnění za 5$ můžou uspět a jak někdo může podobné praktiky schvalovat nebo omlouvat, je mimo mé chápání…

 

A to ještě nemluvím o tom, že se vám zatím veškerý obsah Creation Clubu stahuje bez vašeho svolení na HDD, i když o něj absolutně nestojíte a s každým takovým „updatem“ se mění i spouštěcí soubor .exe Falloutu 4, takže vám přestanou fungovat bezplatné mody, které jsou závislé na konkrétní verzi tohoto souboru, například populární rozšíření Fallout 4 Script Extender (F4SE), na kterém je zase závislá spousta dalších pokročilých modů…

Pokud máte navíc nainstalovaný Fallout 4 na SSD s omezenou kapacitou a Fallout 4 bude neustále stahovat nový obsah z Creation Clubu v podobě updatů hry, bez vašeho vědomí, brzy vám zřejmě složka se hrou pěkně nabobtná a dojde místo.

Autoři obsahu pro Creation Club jsou také placeni pouze za odvedenou práci a po jejím skončení ztrácí veškerá práva na vytvořený obsah a ani nedostanou žádný podíl na případně populárním a hojně kupovaném modu.

Zkrátka podobné „vylepšení“ hry zatím přináší spoustu problému a sklízí od hráčů zaslouženou kritiku, protože každý s alespoň polovinou mozku vidí, jak moc výhodné podobné nabídky jsou. Bohužel na světě je spousta lidí, kteří  jsou ochotni platit např. na konzolích za „privilegium“ hrát online, takže se nepochybně najde dostatek zájemců a ono stačí, když jen 100 000 lidí z 5 milionů majitelů Falloutu 4 na PC utratí např. 13 €, rázem máte vydělaných 1,3 milionu € s minimálními náklady. Otázka je, jestli to Bethesdě  u takto úspěšné hry jako je Fallout 4 nebo dokonce Skyrimu s 10 miliony prodaných kopii stojí za to,  se opakovaně pokoušet zpoplatňovat mody, které byly na PC vždy zdarma a bez nich by hry od Bethesdy podobné popularity a komerčního úspěchu jen stěží dosáhly…

Komentáře

Napiš komentář jako první ;)

Žádné upozornění
avatar
10000
wpDiscuz

NOVINKY A NÁVODY

Konec Steam Spy nebo nový začátek?

20.05.2018 Novinky, Rozhovory ,

Steam Spy byl donedávna známým, veřejně přístupným zdrojem informací nejen o prodejích her na Steamu, ale i dalších užitečných údajů, ze kterých těžili malí nezávislí vývojáři, herní novináři, ale i velcí vydavatelé a běžní hráči. Nedávno bohužel Valve provedlo změny v nastavení účtů, kvůli kterým už nejsou veřejně dostupná data z profilů uživatelů Steamu, takže (…)

Robot Cache – distribuce her za kryptoměnu

16.01.2018 Novinky

Brian Fargo šéf nezávislého studia inXile, které stojí např. za Wastelandem, oznámil vznik nové distribuční platformy pro digitální prodej her Robot Cache, za pomocí nově vzniklé speciální kryptoměny Iron. Hlavní předností Robot Cache má být možnost hráčů prodávat zakoupené digitální hry po dohrání, což doposud nebylo u digitální distribuce na PC nikdy možné, ovšem zveřejněné (…)

Game Awards 2017 – ocenění nejlepších her 2017

08.12.2017 Novinky

7.12. 2017 proběhlo v Los Angeles již čtvrté předávání cen pro nejlepší hry letošního roku Game Awards 2017. Organizátoři této akce se snaží vytvořit herní obdobu filmových Oscarů, o tom jak se jim to daří jste se mohli přesvědčit v přímém přenosu na mnoha streamovacích službách. Bohužel vzhledem k časovému posunu probíhalo živé vysílání v (…)

Bethesda zase zkouší prodávat mody

31.08.2017 Novinky , ,

Na letošní E3 byl slavně odhalen Creation Club, který některým škarohlídům včetně mě připadal jako další pokus o zpoplatnění modů, i když tentokrát na to šla Bethesda trošku od lesa a dušovala se, že bude takto poskytovat pouze obsah, který nebyl ještě nikde jinde zveřejněn zdarma. Tvůrcům, kteří projdou výběrem bude platit přímo samotná Bethesda (…)