Crytek zavírá 5 studií

Bohužel se potvrdily zvěsti o špatné finanční situaci Cryteku, který je nepřímo přiznal v tiskové zprávě  vydané 20.12.2016. Oznamuje v ní velké změny v budoucích byznys plánech a směřování společnosti, spojené s restrukturalizací, což v manažerštině znamená, že stovky lidí přijdou před vánoci o práci, navíc v situaci, kdy nedostali výplaty ani za poslední dva měsíce. O tom se ovšem v tiskové zprávě nic nedozvíte…

Crytek v ní dále uvádí, že se chce znovu více soustředit na podstatu společnosti, což byla tvorba inovativních her a technologií pro jejich vývoj. Jako součást těchto změn bude veškerý vývoj probíhat pouze ve studiích ve Frankfurtu v Německu a Kyjevě na Ukrajině, která budou pokračovat v práci na prémiových titulech.

Cryengine zůstává významným pilířem celkové strategie společnosti a partneři s enterprise licencí, stejně jako nezávislý vývojáři budou mít nadále přístup k pravidelným updatům enginu. Všechna ostatní studia nezůstanou součástí Cryteku a management bude pracovat na zajištění pracovních míst a hladkém průběhu těchto změn pro stabilní budoucnost.

Spoluzakladatel Cryteku a ředitel Avni Yerli k tomu dodal:

Procházet těmito změnami rozhodně není jednoduché a chtěl bych upřímně poděkovat všem současným i propuštěným zaměstnancům za jejich tvrdou práci a oddanost Cryteku.

Tyto změny jsou součástí nutných kroků k tomu, aby se Crytek stal zdravou společností a  byl tak znovu atraktivní pro největší talenty v herním vývoji. Informace o těchto změnách jsme celou dobu komunikovali uvnitř firmy.

Nyní se výhradně soustředíme na naše silné stránky, které vždy definovaly Crytek – nejlepší vývojáři na světě, nejvyspělejší technologie a inovace v herním vývoji. Věříme, že po těchto náročných změnách budeme více pružné, životaschopné a atraktivní studio, připravené na úspěšnou budoucnost.

Celkový obrázek o situaci v Cryteku a jak k ní došlo si můžete udělat z informací v článku Crytek nemá na výplaty, zde si neodpustím znovu zopakovat, že informace od zaměstnanců naopak svědčí o špatné komunikaci uvnitř firmy a velké nejistotě, způsobené nezájmem Cevata Yerliho, bratra výše citovaného Avni Yerliho.

A byl to také zřejmě Cevat, který svými vizemi dovedl Crytek opakovaně na pokraj bankrotu. Pro ilustraci v roce 2013 uvedl, že free to play hry budou v následujících 2 – 5 letech hlavním zdrojem příjmů. Podle posledních zpráv to vypadá, že se otěží chopil Avni a bude v souladu se zdravým rozumem opět směřovat Crytek k vývoji technologicky nejvyspělejších AAA her a pokračování ve vývoji Cryenginu.

Prostě jde o návrat ke kořenům a pokud situaci finančně ustojí, je více než pravděpodobné, že se dočkáme Crysisu 4, ostatně žádný jiný trumf v rukávu ani nemají. Na chybná manažerská rozhodnutí ovšem doplatí stovky zaměstnanců 5 studií Cryteku v Maďarsku, Bulharsku, Turecku, Číně a Jižní Korei, která budou uzavřena. Ti asi zřejmě nebudou v moc vánoční náladě…

 

Komentáře

Napiš komentář jako první ;)

Žádné upozornění
avatar
10000
wpDiscuz

NOVINKY A NÁVODY

Robot Cache – distribuce her za kryptoměnu

16.01.2018 Novinky

Brian Fargo šéf nezávislého studia inXile, které stojí např. za Wastelandem, oznámil vznik nové distribuční platformy pro digitální prodej her Robot Cache, za pomocí nově vzniklé speciální kryptoměny Iron. Hlavní předností Robot Cache má být možnost hráčů prodávat zakoupené digitální hry po dohrání, což doposud nebylo u digitální distribuce na PC nikdy možné, ovšem zveřejněné (…)

Game Awards 2017 – ocenění nejlepších her 2017

08.12.2017 Novinky

7.12. 2017 proběhlo v Los Angeles již čtvrté předávání cen pro nejlepší hry letošního roku Game Awards 2017. Organizátoři této akce se snaží vytvořit herní obdobu filmových Oscarů, o tom jak se jim to daří jste se mohli přesvědčit v přímém přenosu na mnoha streamovacích službách. Bohužel vzhledem k časovému posunu probíhalo živé vysílání v (…)

Bethesda zase zkouší prodávat mody

31.08.2017 Novinky , ,

Na letošní E3 byl slavně odhalen Creation Club, který některým škarohlídům včetně mě připadal jako další pokus o zpoplatnění modů, i když tentokrát na to šla Bethesda trošku od lesa a dušovala se, že bude takto poskytovat pouze obsah, který nebyl ještě nikde jinde zveřejněn zdarma. Tvůrcům, kteří projdou výběrem bude platit přímo samotná Bethesda (…)

Steam používá 33 mil. hráčů denně, zbytek hraje Lolko a spol

09.08.2017 Novinky ,

Steam jako největší herní platforma na PC neustále roste, jednak se násobně zvětšuje počet her v jeho katalogu a také neustále přibývají noví zákazníci. O aktuální statistiky nejen počtu uživatelů Steamu se Valve podělilo na letošní konferenci Casual Connect v Seattlu, ze které pocházejí následující údaje. Jelikož Steam představuje velkou část PC hraní jako celku, (…)

Her se Zaklínačem se prodalo přes 25 miliónů

28.06.2017 Novinky ,

Přísun peněz do polského studia CD Projekt Red díky hrám se Zaklínačem neustává ani v tomto roce a vývojáři tak mají zajištěn dostatek financí pro dokončení další,  ještě větší a ambicióznější hry – Cyberpunk 2077, která ovšem vyjde nejdříve příští rok. O celkových tržbách CD Projektu si můžeme udělat představu podle pravidelně zveřejňovaných finančních zpráv, (…)