Her se Zaklínačem se prodalo přes 25 miliónů

Přísun peněz do polského studia CD Projekt Red díky hrám se Zaklínačem neustává ani v tomto roce a vývojáři tak mají zajištěn dostatek financí pro dokončení další,  ještě větší a ambicióznější hry – Cyberpunk 2077, která ovšem vyjde nejdříve příští rok. O celkových tržbách CD Projektu si můžeme udělat představu podle pravidelně zveřejňovaných finančních zpráv, jednak za rok 2016 a nově i za první čtvrtletí roku 2017.

 

Celkové tržby z prodejů celé skupiny CD Projekt Red, do které patří i populární digitální distribuce GOG, dosáhly za rok 2016 584 miliónů zlotých, což je 3,62 miliardy Kč a čistý zisk z této částky činil 251 miliónů zlotých, převedeno na naše 1 556 200 000 Kč nebo chcete li 67 miliónů $.

Největší podíl na těchto tržbách měly stále výborné prodeje Zaklínače 3, i přesto, že vyšel už před 2 roky, v květnu 2015.  Od tohoto data do konce roku 2016 přesáhly celkové tržby této hry, včetně vydařených dodatků O víně a krvi a Srdce z kamene, 1 miliardu zlotých tj 6,2 miliard Kč. Celkově se prodeje celé zaklínačské trilogie v roce 2016 opět zvedly, už na 25 miliónů kusů.

Pro CD Projekt je tak dobrou zprávou, že tržby v roce 2016 dosáhly zhruba 3/4 tržeb roku 2015, kdy vyšel Zaklínač 3, i přesto, že za celý rok 2016 studio vydalo pouze datadisk O víně a krvi. To samo o sobě dokládá jak silnou značkou se během 10 let Zaklínač stal a potvrzuje to i letošní rok 2017.

Příliv peněz totiž zatím neustává ani v 1. čtvrtletí 2017, kdy celkové tržby CD Projektu Red činily 99 miliónů zlotých, tj 614 miliónů Kč a čistý zisk z této částky dosáhl 45 miliónů zlotých, tj  279 miliónů Kč.

Velkou část těchto tržeb tvořily prodeje Zaklínače 3 a jeho dodatků přes digitální distribuci GOG, podíl tržeb z prodejů fyzických nosičů spíše klesá. Letošní rok bude pravděpodobně opět o něco slabší než předešlý, protože jedinou hrou, kterou se CD Projekt letos chystá vydat bude karetní Gwent, který vzešel z povedené karetní minihry v Zaklínači 3.

 

 

Gwent je zatím dostupný v otevřené betě všem hráčům, kteří si ho stáhnou z Gogu a těší se vzrůstající oblibě. CD Projekt s ním má velké plány a evidentně by chtěl konkurovat největším světovým karetním hrám. Dle slov ředitele CD Projektu, kdyby nebyli spokojeni s dosavadními výsledky Gwentu, nikdy by do něj tolik neinvestovali, momentálně na něm pracuje kolem 100 vývojářů.

Celosvětovému úspěchu má dopomoci i právě probíhající proces certifikace pro čínský trh, kde by měl být lokalizovaný Gwent v čínštině dostupný ve formě uzavřené bety ještě letos. S Gwentem souvisí i otevření zastoupení CD Projektu nejen v Číně, ale také v Japonsku.

Také se chystá první turnaj Gwent Challenger, kde na vítěze čeká 60 000$, na druhého v pořadí 20 000$ a třetí a čtvrtý hráč obdrží shodně 10 000$. CD Projekt aktuálně hledá manažera se zkušeností s e-sportem, zkrátka rok 2017 by měl z hlediska CD Projektu patřit pouze Gwentu, který pro ně rozhodně není okrajovým projektem, i když souběžně mohutně investují do vývoje Cyberpunku 2077.

Z materiálu ohledně státní podpory, kterou na tento projekt studio získalo, také vyplynulo, že podmínkou udělení dotace je dokončení hry nejpozději do června 2019, takže je pravděpodobné, že Cyberpunk 2077 vyjde do této doby. Momentálně na hře pracuje přes 300 vývojářů a studio se bude zřejmě ještě rozrůstat, je možné že před uvedením na trh bude na Cyberpunku 2077 pracovat kolem 400 lidí.

Na prezentaci CD Projektu také zaznělo, že každé pokračování Zaklínače se prodávalo výrazně lépe než předchozí, stejně tak vzrůstala i samotná kvalita her. Na tuto tradici se budou snažit navázat i s Cyberpunkem 2077, který by tak měl být ještě ambicióznější a větší hrou než Zaklínač 3, ale v letošním roce nemáme ještě očekávat žádné podrobnosti, hra takového rozsahu zkrátka vyžaduje spoustu času na dokončení.

Zajímavé ovšem je, že současně s Cyberpunkem 2077 chtějí vyvíjet ještě jednu dosud neoznámenou AAA hru, zdá se, že na nedostatek financí si CD Projekt rozhodně stěžovat nemůže.

Na konferenci zazněl i dotaz na pokračování Zaklínače 3, na který odpověděl přímo ředitel CD Projektu Adam Kiciński takto:

Zaklínač byl naplánován jako trilogie a trilogie nemůže mít čtyři části. Nicméně my skutečně máme rádi svět Zaklínače, investovali jsme do něj 15 let života a spoustu peněz…někdy v budoucnu o tom budeme přemýšlet. Občas sice máme i divné nápady, ale v zásadě uvažujeme racionálně.

Máme všechna práva na hry se Zaklínačem, jsou plně v našem vlastnictví. Vložili jsme obrovské prostředky do propagace a značka Zaklínač je dnes velmi silná… takže můžete si odpovědět sami.

 

Odpověď na tuto otázku je tedy zřejmá, nějaké hry ze světa Zaklínače se od CD Projektu s velkou pravděpodobností ještě dočkáme, ale téměř jistě to bude až po vydání Cyberpunku 2077, který by mohl přijít na trh nejdříve někdy v roce 2018, ale vzhledem k velkým ambicím a rozsahu hry je možná pravděpodobnější až první polovina roku 2019.

Když sledujeme miliardové tržby herního Zaklínače, nelze nevzpomenout autora knižní předlohy Andrzeje Sapkowskiho, který bohužel udělal chybu, že prodal všechna práva na hry se Zaklínačem za z dnešního pohledu až směšně malou částku  35 000 zlotých, tj 217 000 Kč. Sám Sapkowski se k tomu v rozhovoru pro Eurogamer vyjádřil takto:

Byl jsem tak blbý, že jsem jim prodal veškerá práva najednou. Nabízeli mně procenta ze zisku, ale to jsem odmítl se slovy: Ne. Nebudete mít žádné zisky – dejte mi všechny peníze hned, celou sumu! Bylo to hloupé. Byl jsem dost hloupý na to abych nechal všechno v jejich rukou, protože jsem nevěřil v jejich úspěch. Ale kdo to mohl předpovědět… Já rozhodně ne…

 

Může se to zdát vůči Sapkowskému hodně nespravedlivé, ale na druhou stranu těží s popularity her i on zvýšeným zájmem o knihy a jejich překlady do angličtiny. Navíc úspěch her a s ním související výdělky jsou z velké části opravdu zásluhou práce a přístupu CD Projektu a práva na značku neznamenají automaticky zaručený úspěch, vzpomeňme jak například dopadl seriál o Zaklínači nebo spousta her podle úspěšných filmů a naopak filmy podle úspěšných her…

Nicméně poučení je z toho jasné, vždycky jděte raději na procenta 🙂 Pokud chcete přispět samotnému Sapkowskemu, můžete tak učinit nákupem jeho knih, které jsou ve velkém množství dostupné i na našem trhu:

Najít nejlevnější knihy se Zaklínačem na Heureka.cz

 

Záznam prezentace finančních výsledků CD Projektu v polštině můžete zhlédnout zde:

Subscribe
Žádné upozornění
guest
9 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Inline Feedbacks
View all comments
Romik
Romik
29.6.2017 18:38

Hezký článek – Sapkowski svému dítku moc nevěřil. Zaklínače 1 jsem dohrál i s přídavky za cca 130 Hod na střední obtížnost před 2 roky – prošel jsem všechna větvení příběhu. Hrál jsem ho až 7 let po vydání. V době vydání mě nejdříve odradil bojový systém. Při druhem úspěšném pokusu o dohrání jsem paradoxně právě bojový systém začal považovat za jeden z největších kladů hry. Fantasy RPG na neprofláknuté slovanské mytologii mě uchvátilo a patří mezi moje srdcovky. První díl v izometrickém pohledu vypadá dodnes úžasně. Nejraději mám právě první díl ve kterém se zaklínač držel hlavně svého povolání… Zobrazit celý text»

Romik
Romik
30.6.2017 10:10
Reply to  Jibro

Do prvního zaklínače vyšli dobré modifikace a s nimi vypadá hra pořád výborně – zkoušel jsem všechny. Je ale vidět že aurora byla koncipovaná spíše pro izometrický pohled. V izometrickém pohledu bych hře dodnes nic nevytýkal. NA GTX 560 TI jsem ji hrál nastavenou na „plné kule“ v 1920×1200 s průměrem přes 40FPS. Akorát na tržišti ve Wyzimě klesal framerate pod 20FPS (moc NPC a možná i horší optimalizace). Za to možná mohlo nizkotaktované 4 jádro AMD Phenom 9650 na 2,3ghz. Ramka 4GB ale stačila v pohodě.

Romik
Romik
30.6.2017 10:20
Reply to  Romik

Spletl jsem se to nebylo tržiště – to bylo náměstí s kašnou kde klesal framerate. Jediné problémové místo ve hře. Na jedničce obdivuji, že dokázali udělat kvalitní herní náplň po celých 130hod hry. Pouze u těch přídavků bylo vidět, že nedosahují kvalit původní hry respektive byly vytržené ze hry takže jim chyběla návaznost na hru. Dvojku bud hrát teď o prázdninách abych pak mohl využít upgrade pro 3 díl.

Romik
Romik
30.6.2017 10:23
Reply to  Romik

Na čem jste hrál 3 díl a jak jste ho měl nastavený a jak Vám jel?
Mám v plánu 3 díl na plné kule ve FullHD na GTX1060 6GB, Xeon E3 1270 3,4 Ghz a 8GB ram. System na SSD a hra na druhém SSD.

Romik
Romik
7.7.2017 4:29
Reply to  Jibro

Zajímavé děkuji za odpověď.

Romik
Romik
20.7.2017 21:31
Reply to  Jibro

Děkuji pěkné video – to je neuvěřitelné práce co CD Projekt na Zaklínači udělal. Tolik různých soch na mostě a pestrost staveb.
Úspěch jim patří právem.

NOVINKY A NÁVODY

Tip na Stable Diffusion 2 – jak generovat kvalitní obrázky

27.11.2022 Návody, Software ,

První dojem z testu nové verze Stable Diffusion 2 nebyl moc přesvědčivý a všechny starší prompty co dobře fungovaly u verze 1,5 generovaly ve verzi 2 hodně špatné výsledky. Po dalším zkoumání jsem vygeneroval jeden obrázek s vodoznakem webu fotobanky Dreamstime.com a bylo celkem jasné, že obrázky tohoto webu byly použity při trénování nového modelu (…)

Návod na instalaci Stable Diffusion 2.0 pro Automatic1111 WebUI

26.11.2022 Návody, Software ,

Firma Stability AI, která se podílí na vývoji Open source projektu Stable Diffusion oznámila 24.11. 2022 vydání nové verze 2.0 tohoto projektu na generování obrázků pomocí AI z textového popisu. Oznámení vyvolalo nejprve velké nadšení u komunity, které ale posléze vystřídaly spíše obavy z některých zásadních změn a omezení u nového modelu, který byl trénován (…)

Stable Diffusion – AI generování obrázků

17.11.2022 Návody, Software ,

Generování obrázků pomocí textu prostřednictvím AI zažívá v tomto roce velký boom, poté co byly široké veřejnosti uvolněny první modely Stable Diffusion, které můžete bezplatně vyzkoušet na různých webech zdarma, ale jestli se začnete tomuto generování věnovat naplno, nejvíce možností dostanete instalací Stable Diffusion na svůj počítač lokálně. Tato instalace je o něco náročnější než (…)

Bohemia Interactive představuje nový engine Enfusion

16.12.2021 Novinky ,

Bohemia Interactive je jediným z velkých českých herních studií, které přežilo od doby vydání prvních větších českých her kolem roku 2000 až do dnešních časů. Na rozdíl od majitelů herních studií stojících za hrami Mafia, Vietcong, Beat Saber a Kingdome Come, její vlastníci naštěstí při první příležitosti neprodali Bohemku do zahraničí. Studio tak nebylo rozpuštěno (…)

9
0
Would love your thoughts, please comment.x