Valkyria Chronicles 4 vychází na PC 25.9. 2018

Valkyria Chronicles 4 je čtvrtým pokračováním originální japonské série Valkyria Chronicle, odehrávající se v alternativním světě, kde je Evropa rozdělena na dvě impéria mezi kterými v roce 1935 vypukne Druhá evropská válka. Hra nabízí zajímavý mix originální výtvarné stylizace vycházející z anime, s propracovaným bojovým systémem zahrnujícím prvky strategií, RPG i akčních her a velkým důrazem na příběh a vztahy mezi postavami…

 

ŽánrVyšloČeštinaVývojářSteam SpyMetacritic
Tahové Akční RPG strategie25.9. 2018 NeSega85| 7,9

Základní info

Valkyria Chronicles 4 byla vyvíjena a vydána Segou, vyšla sice už 4. března 2018, ale pouze v Japonsku na PS4, celosvětově vychází dne 25.9. 2018 na různé platformy, včetně PC.

Vývoj začal v roce 2015, poté co hlavní designér Kohei Yamashita dokončil přípravu tohoto 4. dílu, který byl od začátku vyvíjen se záměrem přiblížit sérii Valkyria celosvětovému publiku a navrátit ji ke stylu první, originální hry.

2 a 3 díl byly totiž vyvíjeny speciálně pro japonské hráče a odehrávaly se tedy v Japonsku stále populárním školním prostředí s více fantaskními prvky, naproti tomu Valkyria Chronicles 4 se drží více realistického válečného prostředí a postavy mají také více připomínat reálné lidi.

V přípravě materiálů pro hru tvůrci také studovali reálné armády bojující ve 2. Světové válce a využívali je jako předlohu, hra se také dotkne několika reálných událostí, které se staly v Evropě během WW2.

I když stále jde o japonskou hru, takže nečekejte žádnou realistickou simulaci typu Arma, ale alespoň si můžete udělat představu, jak by dopadl japonský remake známého seriálu Čtyři z tanku a pes 🙂

Příběh

Vše co jsme věděli bylo, že máme něco, za co stojí bojovat…nikomu z nás ale nedošlo, jakou cenu za to budeme muset zaplatit…

 

Evropa byla po staletí ničena neustávajícími boji o dominanci na tomto kontinentě, až v roce 1800 vznikly dva mocné státy Impérium a Federace, jejichž přežití závisí na vzácné surovině ragnit. Jeho rostoucí nedostatek vedl v roce 1935 k vypuknutí 2. Evropské války mezi Atlantickou federací a Východní Imperiální Aliancí.

Přestože Federace úspěšně vzdoruje v tvrdých bojích Impériu, není jisté, zda dokáže tuto východní mocnost zastavit a vidina vítězství se vzdaluje. Vedení Federace se proto rozhodne k odvážné operaci Northern Cross, jde o poslední zoufalý pokus dobít hlavní město Impéria a ukončit tak celou válku.

Této operace se účastní hlavní hrdina Claude Wallace, velitel Edinburghského oddílu Squad E, který už prošel mnoha vítěznými bitvami a nyní musí provést svoji jednotku složenou s dlouholetých přátel nekonečnými řadami nepřátel, mrazivým podnebím a na konec se utká i s děsivou Valkýrií.

Hratelnost

Ve hře je propracovaný bojový systém BLiTZ, který kombinuje prvky tahových strategií a RPG s akčními hrami z třetí osoby. Budete mít možnost plánovat své akce na taktické mapě ve Velitelském módu, který se spustí při začátku boje, zde si můžete prostudovat mapu, zjistit kde jsou nepřátelské pozice a pozornost byste měli věnovat i prostředí, které můžete využívat pro svůj prospěch.

Přesuny jednotek po mapě vás budou stát Command Points (CP), až je vyčerpáte bude na řadě nepřítel, pokud je všechny nevyužijete, připočítají se k bodům ve druhém tahu.

Jednotky můžete ovládat i přímo v Akčním modu, kdy můžete v reálném čase jednou za kolo otevřít i Target mod a zaměřit nepřítele manuálně jako v akční hře, vyplatí se mířit na jejich slabá, nechráněná místa.

V tomto modu spotřebujete Action Points (AP), které představují vzdálenost, jakou může jednotka na bojišti urazit. Během pohybu v blízkosti nepřátel na vás také mohou spustit palbu i během vašeho tahu, Granátníci i z větší vzdálenosti.

Pokud vašemu bojovníku klesne zdraví na nulu a během třech tahů ho nezachráníte nebo umožníte nepřátelům aby se k němu dostali, přijdete o něj natrvalo.

Bojovníci jsou podle zaměření rozdělení do 6 tříd, při dosažení 11. levelu budou povýšení do Elitní třídy. Jejich schopnosti můžete zvyšovat i na cvičišti, kde získávají zkušenostní body k postupu na další level a také se zde můžete naučit speciální rozkazy, které vám dají výhodu ve Velitelském módu.

Postavy postupně odemykají svůj osobní a bojový potenciál, který má velký vliv na jejich schopnosti v boji, některá samotná postava může v blízkosti nepřítele přijít o všechnu staminu, ale přítomnost spolubojovníka ji naopak posílí schopnosti vyhnout se střelám, protože na něj chce udělat dojem…ve Velitelské místnosti také můžete měnit členy své jednotky a jejich vybavení.

V R&D centru můžete vyvíjet nové vylepšení zbraní, lodí, tanků a dalších obrněných vozidel, které se hromadně aplikují na všechny jednotky, vlastní tančík si můžete ještě přizpůsobit pomocí mnoha dalších vylepšení.

Recenze

Na Metacriticu má Valkyria Chronicles 4 zatím hodnocení 85% z 8 recenzí, takže hra vypadá celkem slibně. Recenzenti chválí návrat ke kořenům série, rozsáhlý příběh s mnoha překvapivými a inovativními misemi, propracovaný a vylepšený bojový systém, silnou AI a obtížnost bojů, originální vizuální stránku, vtahující vyprávění a propracované postavy s minulostí a vlastními misemi.

Na druhou stranu ani tato hra není bez chyb, ke konci hry je údajně až příliš náročná, různá menu a uživatelské rozhraní také nepatří k nejvydařenějším, hodnocení misí se odvíjí pouze od toho, jak je rychle projdete místo přihlédnutí i k jiným faktorům, např. vašim ztrátám…

 

Souhrn

Vypadá to, že se nová hra ze série Valkyria Chronicles celkem vydařila a má velkou šanci oslovit i západní publikum a hráče, kteří o této sérii ani neuvažovali. Osobně ji myslím dám šanci, i když japonské hry jdou převážně mimo mě, hra s pořádně propracovanými systémy a vyprávěním už mě celkem chybí…

Na výkon PC zřejmě nebude náročná, alespoň podle minimálních požadavků, doporučené HW konfigurace ještě zveřejněna nebyla…

Minimální HW požadavky Valkyria Chronicles 4:
Microsoft Windows 7 64-bit | DirectX: Verze 9.0c| Procesor: 2 jádrový | 4 vláknový Intel Core i3 6100 nebo ekvivalent AMD

Paměť: 4 GB RAM | Grafická karta: NVIDIA GeForce 650Ti 2GB |Pevný disk: 36 GB volného místa

Pokud vás tato hra zaujala, můžete ji pořídit na Steamu za plnou cenu 60 Euro = 1 576 Kč, levněji ji seženete v českých eshopech. Aktuální ceny včetně 1.dílu, který vyšel na PC po 7 letech od vydání konzolové verze, jako vždy zjistíte na Heuréce

V krabicové verzi pro PC jsem ji na našem trhu nenašel, hra také nemá českou lokalizaci, takže jedinou možností je nyní pořízení digitální verze s aktivací na Steamu, o trošku levněji vás momentálně vyjde na Xzone:

Komentáře

Napiš komentář jako první ;)

avatar
10000
wpDiscuz

Podobné články

Bethesda zase zkouší prodávat mody

31.08.2017 Novinky , ,

Na letošní E3 byl slavně odhalen Creation Club, který některým škarohlídům včetně mě připadal jako další pokus o zpoplatnění modů, i když tentokrát na to šla Bethesda trošku od lesa a dušovala se, že bude takto poskytovat pouze obsah, který nebyl ještě nikde jinde zveřejněn zdarma. Tvůrcům, kteří projdou výběrem bude platit přímo samotná Bethesda (…)

Elex – nové RPG od tvůrců Gothicu

29.03.2017 Novinky ,

Elex (čti Ílix) je RPG v otevřeném světě z pohledu třetí osoby jako nové Fallouty nebo Zaklínač 3, od nich se ale liší hlavně zasazením do světa, kde se mísí Sci-fi, Fantasy a Post-apo prvky. V Piranha Bytes studiu se zkrátka po 20 letech vyvíjení her z fantasy žánru rozhodli zkusit tentokrát něco jiného, ale (…)

Sacred Fire – psychologické RPG

28.03.2017 Novinky , ,

Sacred Fire je zajímavý projekt od slovenského studia Poetic, které se právě snaží získat finance na dokončení hry prostřednictvím kampaně na Kickstarteru s cílovou částkou 50 000 $. O přízeň hráčů se uchází hlavně originálním, inovativním způsobem vyprávění a velkým důrazem na psychologii postav, která výrazně ovlivňuje jejich chování a také výsledky bojových střetnutí. Příběh (…)

Vikings: Wolves of Midgard – první dojmy

25.03.2017 PC Hry, RPG ,

Vždy potěší, když se v našich končinách podaří dotáhnout do úspěšného konce vývoj hry a jednou za čas tak můžeme pro změnu hrát něco od našich tvůrců nebo v tomto případě alespoň od slovenských vývojářů, košického studia Games Farm. Ti si pro svou hru, jak napovídá název: Vikings: Wolves of Midgard zvolili atraktivní téma Vikingů a (…)