Avowed – nové info o RPG od Obsidianu

RPG Avowed bylo oznámeno na Xbox Games Showcase 23.7. 2020, kde bylo představeno mnoho nových her pro nový Xbox Series X, ale většina těchto her vyjde i na PC. Jde o nové velké RPG od studia Obsidian, které má mít podobný rozsah jako populární Skyrim a velký AAA rozpočet. O samotné hře jsme se bohužel nedozvěděli žádné podrobnosti, ale o pár dní později se objevil příspěvek na Twitteru, který údajně obsahuje nové informace o Avowed, takž se prozatím musíme spokojit s tímto neoficiálním zdrojem…

 

 

Oficiální informace o Avowed

Trailer z odhalení hry  Avowed si můžete pustit výše, i když se z něj mnoho nedozvíte a spíš jde pouze o letmé seznámení s atmosférou a prostředím hry. Na oficiálním webu Avowed se také pouze dozvíte, že jde o další epické RPG z pohledu první osoby zasazené do světa Eora, ve kterém se už odehrávaly dvě hry ze série Pillars of Eternity.

Zajímavé je, že bylo oznámeno vydání Avowed jen na nový Xbox a PC, takže Avowed nebude dostupný pro starší Xbox konzole a jde tak nejspíš o hru nové generace, což osobně vítám a pokud bude mít vizuál jako byl v traileru, máme se na co těšit. Datum vydání oznámeno nebylo, ale jako všechny hry vyvíjené v rámci Xbox Game Studios, kam patří i Obsidian, Avowed si budete moci zahrát v rámci výhodného předplatného Xbox Game Pass.

Obsidian Entertainment

Fanouškům RPG není nutné toto studio představovat má za sebou řadu her, bohužel po celou dobu své existence se Obsidian potýkal s nedostatkem financí a čelil různým podrazům od vydavatelů, známá je kauza, kdy jim Bethesda odmítla vyplatit bonusy za hru Fallout New Vegas, protože hra dosáhla jen 84 skore na Metacriticu a Bethesda podmínila bonusy skórem 85.

Obsidian už jednou zachránili fanoušci, kteří zafinancovali Pillars of Eternity na Kickstarteru a později i druhý díl na Figu, ale ten měl velmi slabé prodeje a tím se opět Obsidian dostal do svízelné finanční situace, kterou nakonec vyřešil dohodou s Microsoftem, který Obsidian v listopadu 2018 koupil, jedním z důvodů byla i úspěšná prezentace hry Avowed Microsoftu.

Obsidian měl v té době zhruba 180 zaměstnanců, z nichž cca 80 pracovalo na dnes již vydané hře The Outher Worlds a další malý tým na Grounded, můžeme tak předpokládat, že po dohodě s Microsoftem začalo v roce 2018 pracovat na Avowed zhruba 70 vývojářů a další jsou pro tuto hru najímání, z inzerátu hledajícího animátora se zkušeností s Unreal Engine 4 od Epicu také můžeme odvodit, že Avowed bude běžet na tomto enginu.

Jedním z hlavních tvůrců her Pillars of Eternity byl i známý Josh Sawyer, který se po komerčním neúspěchu druhého dílu POE už zřejmě nebude dál na této sérii podílet, alespoň dokud si neujasní proč POE 2 příliš neuspělo a na Avowed momentálně nepracuje. Můžete ho aktuálně sledovat na Twitchi, kde nepravidelně streamuje Kingdome Come, má zajímavé postřehy k designu her a díky popíjení alkoholu 🙂 dost často odbočuje i ke vzdáleným tématům, v jednom svém streamu výslovně potvrdil, že na Avowed nepracuje.

Designérem příběhu a postav v Avowed je nejspíš Paul Kirsch, který má na svém webu uvedenou pozici Narrative designer, který pracoval na předchozích hrách Obsidianu jako Tyrrany, POE a Outer Worlds.

 

Neoficiální informace o Avowed

Osobně moc nechápu smysl představování nových her a přitom o nich vlastně nic nesdělit, což byl jeden z problémů celé akce Microsoftu, kde jsme mohli vidět jen minimum gameplay ukázek a jedna z výjimek Halo Infinite zrovna moc „Next-gen“ tedy nevypadala. Microsoft jen těžko mohl hráče přesvědčit o výhodnosti platformy Xbox a dostatečně je nadchnout, když kromě krátkých ukázek o svých chystaných hrách vlastně nic bližšího neprozradil.

Není tak divu, že nejsledovanějším trailerem z této akce byl Stalker 2, kde má většina hráčů jasnou představu, co od hry čekat, u nových herních značek by to chtělo přeci jen zdělit více podrobností. V případě Avowed se tak musíme spokojit jen s neoficiálním únikem informací od insidera s přezdívkou „Sponger“, jehož legitimitu potvrdil další uživatel s nickem @klobrille, který poskytl v minulosti pravdivé neoficiální informace oXbox hrách před jejich zveřejněním.

Originální screenshot z příspěvku Spongera na jednom z herních for můžete vidět zde:

 

Neoficiální informace o Avowed v češtině

Svět

Avowed se bude odehrávat v otevřeném světě, který by měl mít větší velikost než Skyrim, i když přesněji ho vystihnou slova jako více „zahuštěnější“ (tj. více NPC ve větších městech s hustou zástavbou) a současně více „kontrastní“. Hra je zasazena do světa Eora, kde se odehrály události obou POE, konkrétně by se měla odehrávat na ostrovech Living Lands, které leží daleko na severu a jsou známy divokým podnebím a stovkami těžko přístupných údolí, kde je mnoho podivných věcí, dosud lidmi neviděných. Různorodé je i obyvatelstvo, které mezi sebou často vede nesmyslné války. V této zemi bez zákona žije mnoho různých ras, ale více běžní jsou Trpaslíci, známi svojí touhou po objevování.

Měli bychom navštívit dvě velká města a také spoustu mnohem menších, vývojáři kladou velký důraz na různorodost přírodních lokací, svět tak bude zaplněn řekami, pohořími, i zničenými oblastmi a také ikonickými sochami a budovami, v traileru jsme viděli i velké, nejspíš opuštěné podzemní město.

Krajina z traileru AvowedEpická socha vytesaná ve skále.Podzemní město s mnoha mostky připomíná Morii z Pána prstenů

Technologie

Velký důraz má být kladen i na interaktivitu světa, osvětlení, „next-gen“ AI systémy a fyziku, speciálně magie má mít zřejmě větší vliv na prostředí, jako destrukce objektů. Zkrátka svět by měl být mnohem „živější“, NPC by měla mít pokročilejší umělou inteligenci a lépe tak reagovat na hráče a můžeme doufat i v lepší fyziku, která v této generaci, stejně jako AI neudělala ve hrách prakticky žádný pokrok.

Avowed by měl obsahovat i pokročilý editor postav a na PC bude podporovat i hráčské modifikace, takže možností jak hru upravit k obrazu svému snad bude dost.

Příběh

Zasazení hry bude respektovat bohaté „lore“ her Pillars of Eternity a přidá samozřejmě i další, nové události, postavy a lokace. Z traileru je zřejmé, že velkou roli bude hrát jeden z mnoha bohů, bohyně Woedica, praporce na hradbách totiž mají zobrazen symbol její koruny, proťatý mečem. Další z indícií o zapojení Woedicy, která je známa i pod jmény „The Exiled Queen,“ „The Burned Queen,“ a především „Oathbinder,“ , což je nápis na meči v Aedyrském jazyce z traileru, tento nápis přeložil jeden uživatel na redditu.

Použití aedyrského jazyka by naznačovalo, že impériem, o kterém se v traileru mluví může být Aedyr, který vznikl sloučením království lidí a elfů a postupně začal kolonizovat i další země. Vzhledem k tomu, že se rozkládá na stejnojmenném kontinentu blízko rovníku a má spíše tropické klima, které krajina v traileru moc nepřipomíná, je možné, že tématem hry bude kolonizace ostrovů Living Lands právě Aedyrským impériem.

Srovnání symbolu Woedicy na dlažbě ze hry POE s praporcem ze stejným symbolem na hradbách z traileru Avowed.Přeložený nápis na meči z traileru ze hry Avowed.Jedním z nepřátel ve hře budou kostlivci, vylézající z podzemí, což tedy není zrovna originální :)

Hradby hradu a zápalné šípy také působí víc „středověce“, než zasazení her POE, je tedy možné, že příběh Avowed se bude odehrávat před událostmi POE a nebude s nimi přímo propojen, ostatně i vynechání názvu série Pillars of Eternity naznačuje, že nepůjde o přímé pokračování a pro pochopení příběhu Avowed tak nebude nutná znalost POE her. Ostatně i podle úniku má být hlavním tématem hry boj proti nadcházející hrozbě vlády tyranie, která není spojena s předchozími hrami série POE.

O spíše více realistické, středověké stylizaci Avowed svědčí i návrhy brnění od Craiga Matchetta, který pracuje v Obsidianu jako Lead character designer a tyto modely zveřejnil na webu Artstation s popisem, že jde o brnění do herního projektu v Unreal enginu 4. Každopádně tento střízlivější styl mně maximálně vyhovuje a vypadá i atraktivně, takže za mě spokojenost.

Slavnostní brnění postavy Sera, což podle popisku má být jedna z hlavních postav hry. Brnění prokletého vojska, nemrtví protivníci zřejmě musí být v každé fantasy... Ve hře si budete moci nasadit i toto parádní rytířské plátové brnění, popsané jako Knight's Tabard Armor Upgrade.

Ve hře má být také velké množství frakcí, které ale budou fungovat odlišně od velmi zjednodušené verze ve Skyrimu, můžeme doufat že budou blíže spíše Falloutu Nev Vegas, který měl frakce dobře zpracované. Na cestách vás budou doprovázet i společníci, kteří by měli fungovat odlišně od jejich zpracování v Outer Worlds a prozatím vývojáři pracují s myšlenkou, že každou postavu ve hře bude možné zabít.

Ve hře Avowed budou zahrnuty i boje s bossy, kteří mají mít i obří rozměry a velkou roli v příběhu budou mít i bohové, což je zrovna jedna z věcí, která mi na POE moc neseděla. Ve hře od Obsidianu jsou samozřejmostí i bohaté možnosti dialogů a voleb, tentokrát mají být více dynamické, ať už to znamená cokoli, o kvalitu této složky hry bych se nebál.

Vývoj a vydání Avowed

Na hře aktuálně pracuje kolem 100 lidí po dva roky, předtím na ní dělal menší tým v preprodukci kolem 7 měsíců, takto rozsáhlý, ambiciózní projekt zabere minimálně 4 roky vývoje, takže vydání hry Avowed se nejspíš nedočkáme dříve než na konci roku 2022 nebo spíše až v roce 2023. I to bude nejspíš dřív než vyjde další hra ze série Elder Scrolls, která se očekává někdy kolem roku 2024.

Je jen těžko pochopitelné, že Bethesda nechá fanoušky této série čekat na pokračování určitě přes 10 let, protože Skyrim vyšel už v roce 2011 a ještě méně pochopitelné je, že kromě Zaklínače 3, který má přeci jen jiné zaměření, nikdo nevyužil této doby a nepřišel s podobně rozsáhlým, epickým RPG, které by dokázalo napodobit úspěch Skyrimu.

I přes veškerou zaslouženou kritiku, která Bethesda v poslední době sklízí se zdá, že zkopírovat úspěšnou formuli her Elder Scrolls není tak jednoduché a dosavadní pokusy ostatních studií s 3D RPG žánrem jako Dragon Age: Inquisition, Elex, Greedfall, Kingdome Come zdaleka nedosáhli takového komerčního úspěchu ani obliby u moderské komunity jako Skyrim. Uvidíme jak se to povede Obsidianu s Avowed, každopádně podle ohlasů fanoušků na zveřejnění této hry se zdá, že mu dávají velkou šanci. Pro mě osobně je Avowed momentálně jednou z nejočekávanějších her a rozhodně ji budu dále sledovat a zveřejňovat další nové informace…

Subscribe
Žádné upozornění
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobné články

Wayward Realms – procedurální generování obří herní mapy a úkolů

02.06.2024 PC Hry, RPG ,

Wayward Realms slibuje svět, který bude při každém hraní působit povědomě i unikátně zároveň. Toho je dosaženo zajímavou kombinací ručně vytvářeného designu a dynamického procedurálního generování. Svět Wayward Realms není generován náhodně. Místo toho je postaven na specifické, ručně vytvořené mapě, která slouží jako základ pro následovné detailnější generování světa. Tato mapa obsahuje klíčové geografické (…)

The Wayward Realms – nové obří RPG na Kickstarteru

31.05.2024 PC Hry, RPG , ,

Svět RPG  her může projít revoluční změnou, alespoň to slibuje oznámení nového fantasy RPG s otevřeným světem The Wayward Realms, které vyvíjí studio Once Lost Games pod vedením zkušených herních vývojářů Teda Petersona a Juliana Lefaye. Projekt dnes spustil kampaň na Kickstarteru, aby získal finanční prostředky v hodnotě alespoň 500 000 USD na vytvoření prvního (…)

Oznámení Kingdom Come Deliverance 2

19.04.2024 PC Hry, RPG ,

Po dlouhých 6 letech od vydání prvního Kingdom Come Deliverance jsme se konečně dočkali a 18.4. 2024 došlo k oficiálnímu oznámení druhého dílu, zveřejnění traileru a prvních podrobnějších informací o nové hře. Žádné velké překvapení se nekoná a vývojáři z Warhorse studia 6 let neodpočívali 🙂 ani se nevrhli na nový žánr nebo nezkusili kompletně (…)

Starfield – tipy do začátku

04.10.2023 PC Hry, RPG , ,

Tipy na začátek hry Starfield po prvním příchodu do New Atlantis, kde nakoupit zbraně, suroviny, oblečení s bonusy, jak zdarma získat mnohem lepší skafandr, jak přesouvat suroviny z lodě a do lodě na dálku, jak obejít omezení Fast travelu do Lodge s velkým přetížením, jak si označit potřebné suroviny pro úpravy zbraní a skafandrů a kde je skladovat v truhle s neomezenou kapacitou…

1
0
Would love your thoughts, please comment.x