Dishonored 2 má na PC problém s častými propady FPS
Dishonored 2 vyšel, jak je u některých PC verzí AAA her poslední dobou špatným zvykem, v nepříliš optimalizovaném stavu a v náročnějších lokacích trpí velkými propady výkonu, a to i na heighendových sestavách. Sama Bethesda přiznává, že v rozlišení 2560×1440 by měli hrát pouze majitelé GTX 1070 a 1080. Takže si to shrneme: Bethesda, „vylepšený“ engine idTech 5, Denuvo a nezištná pomoc od Nvidie v podobě Gameworks …co se asi tak mohlo pokazit?
Žánr | Vyšlo | Čeština | Vývojář | Steam Spy | Metacritic |
---|---|---|---|---|---|
Akce | Stealth | 11. 11. 2016 | Ne | Arkane Studios | ? | ? |
Asi největší problém pro hratelnost je trhavý pohyb myši, na který si stěžuje mnoho hráčů a toto nepříjemné cukání se děje i při relativně vysokých FPS. V menu hry je sice položka Smoothnes mouse on/off , ale zdá se, že nefunguje. Některým hráčům pomohlo přepsání hodnoty cfgg_mouseSmooth „1“ na „0“ v configu hry, který se nachází v C:\Users\vaše jméno\Saved Games\Arkane Studios\Dishonored2\Base\Dishonored2Config.
Po uprávě nastavte tento soubor pouze pro čtení, jinak hra toto nastavení opět přepíše. Ale udělejte to, až budete mít nastavení ve hře jak potřebujete, poté co Dishonored2Config nastavíte jen pro čtení, změny v nastavení hry se vám už do něj nebudou ukládat.
Zdá se, že problémy může působit i nástroj Nvidie na snímání obrázků ze hry Ansel, Gsync, adaptive resolution a další, někteří hráči sdílejí různé návody, někdy i navzájem si odporující, které někomu pomohly, někomu bohužel ne. Vypadá to, že hra má více chyb a neexistuje univerzální řešení pro všechny.
Nejjistější asi bude počkat na oficiální patch, na kterém se podle Bethesdy již pracuje a měl by se objevit v nadcházejících dnech. Bethesda vydala také návod na zlepšení výkonu hry, ale ten obsahuje pouze obvyklé základní věci a „dobré rady“ jako snižte si rozlišení a mějte nejnovější ovladače a aktualizované Windows.
Dishonored 2 na starších procesorech bez SSE 4.1 nespustíte
Bohužel se zdá, že éra ve své době výborných 6 jádrových Phenomů od AMD definitivně končí, stejně jako starších Core 2 Quad od Intelu, protože Dishonored 2, stejně jako další nedávno vydané hry jako Mafia 3, No Man’s Sky, MGS V na těchto starších procesorech, které nemají instrukce SSE 4.1 nespustíte. Na MGS5 a Metro redux později vyšel patch, takže tyto hry jdou, ale nespoléhal bych na to a majitelům těchto starých procesorů v herních sestavách, už zřejmě nezbude než upgradovat, pokud tedy chtějí hrát nové hry.
Návod na zlepšení výkonu Dishonored 2 při problémech s propady FPS
Stáhněte si program na správu aplikací a procesů: Process Lasso, nainstalujte ho a nechte spuštěný.
Spusťte hru Dishonored 2
Můžete zkusit nastavit textures/models/environments na Very High nebo Ultra.
V menu hry vypněte VSYNC a God Rays a přepněte se Alt tabem na Processor Lasso.
V okně programu Process Lasso, označte pravým tlačítkem Dishonored2.exe a vyberte volbu Classify as a Game.
Vypněte hru Dishonored 2.
Spusťte NVIDIA Ovládací Panel -> Spravovat 3D Nastavení -> Nastavení Programů -> přidat -> dishonored2.exe
Změňte Max počet předem renderovaných snímků na 1 a Předrenderované snímky Virtualní Reality na 2.
Další postupy na odstranění problému s výkonem Dishonored 2
V návodu na redditu jeden hráč doporučuje odinstalovat současné ovladače nvidie a použít starší verzi 373.06, které stáhnete zde: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/108325/en-us
Massive GTX 970 Performance Boost (Not the pre-rendered frames fix)
byu/candlelit_bacon indishonored
Další odlišný a ještě podrobnější návod s mnoha kroky byl zveřejněn opět na redditu:
Závěr
I přes výše popsané problémy s technickým stavem hry se zdá, že Dishonored 2 je ještě lepší, než předchozí díl, recenzenti zvláště chválí špičkový level design, spoustu možností řešení misí, skvělou atmosféru a také vyšší obtížnost proti předchůdci. Doufejme, že se podaří problémy s výkonem brzy odstranit a Dishonored 2 se tak po právu zařadí mezi nejlepší hry roku 2016.
Bohužel se stává samozřejmostí, že většina vycházejících her neobsahuje češtinu a ani Dishonored 2 není výjimkou, naštěstí se ještě najdou nadšenci, co se do těchto náročných lokalizací pouští a zdá se, že překladatelé sdružení na webu lokalizace.net se pokusí přeložit Dishonored 2 do češtiny, pokud překonají některé technické překážky, více zde.
Jako obvykle se nevyplatí kupovat novou hru na Steamu za 60€ = 1620 Kč, ale lepší cenu získáte v českých eshopech, aktuální ceny Dishonored 2 najdete zde:
O něco levněji možná koupíte Steam klíč Dishonored 2 na G2A
Zjistit aktuální cenu Steam key Dishonored 2 na G2A
Zdroj gifu: Steam | Zdroj ikony v náhledu článku: Blagoicons
S temi SSE 4.1 me to trochu pripadne jako snaha podporit prodej nového hardwaru:) Na nejakem foru jsem cetl ze testovali nejaký program na prevod videa a bez instrukcí SSE probehl prevod rychleji jak s SSE instrukcemi. Neco podobného je ted u aktualizaci Win s novymi procesory – tlak na uzivatele aby migrovali na Win 10. To ze mají byt nove win 10 bezpecnejsi mi prijde castecne usmevne po poprasku okolo „tzv. ocistenych dat“ posilanych z win 10 na x serveru pro ucely zlepsovani:) + telemetrie. Bezpecnost vyssi mozna ano ale koho presne mysli – uzivatel to mozna neni:)
Nedavno jsem cetl nejaky clanek o distribuovanych vypoctech do kterych se da zapojit. Byla tam takova usmevna historka mozna i Hoax o tom ze bezpecnostní slozky jiste nejmenovane zeme nechavali nic netusici uzivatele misto vedeckych vypoctu rozlamovat sifry:) U konspiracnich teorii rika kamarad ze vetsina není konspirace ale jen lidska blbost staci na vysvetleni:)
Kazdopadne nejcenejsi komodita budoucnosti je pravdiva informace. Informaci je takove mnostvi ze posoudit jejich spravnost uz neni asi v silach nikoho. Takze buhvi jak to s temi SSE instrukcemi skutecne je:)
Me se od Arcane libila velice jejich prvotina Arx Fatalis. Od te doby uz nic tak dobreho neudelali. I kdyz i dobre remeslo neni malo. U Arx Fatalis byla take takova sporna vec. Arx znovu rebootovali pres GOG a vyresily tam problemy s grafikou na novejsim hardwaru. Vykaslali se ale na stávajici majitele puvodniho vydani a patch nebyl minimalne rok k dispozici. Kdo ho chtel tak si musel koupit GOG verzi nebo cekat na patch. Z toho je videt tezky zivot vyvojare a duvod soucasnych modelu prodeju jako jsou dlc. Prodani hry samotne je neuzivi dlouho a potrebuji dalsi penize… Zobrazit celý text»