Operation: Desert City
Jste člen speciální jednotky, která byla vyslána do Desert City aby získala data z nepřátelského počítače. Dostali jste rozkaz hlídat únikovou cestu, zatímco ostatní se vydali do nepřátelského města. Něco se ale pokazilo a komunikace s týmem byla přerušena. Rozhodli jste se prozkoumat situaci a pokud to bude nutné, jste odhodláni misi dokončit sami…
Dobře, dobře, chápu, že to zní jako zápletka vypreparovaná z těch nejklišovitějších béčkových akčních filmů, pro kterou by měli pochopení snad jen zbývající fanoušci Segala nebo Lundgrena. Ale z odsuzujícími úšklebky ještě vyčkejte, protože před sebou nemáte regulérní hru, ale spíš působivou ukázku toho, co je schopný v Unreal Enginu 4 vytvořit jediný člověk s minimálními předchozími zkušenostmi s herním vývojem.
A z tohoto úhlu pohledu hra Operation: Desert City mezi dalšími prvotinami od ostatních začínajících tvůrců jednoznačně vyniká a rozhodně působí více jako regulérní hra. Z tohoto důvodu jsem ji také vybral jako perfektní ukázku současné „demokratizace“ herního vývoje, kdy má bezplatný přístup ke špičkovým herním enginům, ať už jde o Unreal Engine, Cryengine nebo Unity, v podstatě kdokoli. Pak už záleží jen na snaze a ochotě se naučit tyto špičkové nástroje používat, sám autor Marek Adamski, popisuje vývoj této hry takto:
Operation: Desert City je jednoduchá FPS střílečka, kterou jsem vytvořil v Unreal Engine 4 čistě proto, abych se naučil v tomto enginu pracovat. Když jsem začal, měl jsem jen nějaké základní povědomí o tom, jak tento engine funguje a dokončil jsem jen několik tutoriálů pro začátečníky. Po té co jsem více než měsíc četl nebo sledoval další tutoriály a zkoušel různé věci v editoru jsem měl najednou hotovou hru. Není to žádný zázrak, ale myslím si, že na naprostého začátečníka, co v Unreal enginu nikdy nepracoval je docela OK.
Na hře pracoval v únoru a březnu 2016 a během pouhých 2 měsíců toho stihl vytvořit celkem dost: design herních mechanik, design a vymodelování levelů hry, programování herního kódu a design a programování AI. Nemá smysl zde dělat nějaké podrobné rozbory, hra je opravdu spíše demoverze se základními herními mechanikám, ale bez problému se ovládá a hraje, navíc vizuálně vypadá docela dobře. To můžete posoudit z následujícího gameplay videa nebo si ji můžete zdarma stáhnout a vyzkoušet sami, zvláště pokud se chcete věnovat tvorbě her, může pro vás být inspirací a nejlepší motivací přestat s výmluvami a do něčeho se konečně pustit, třeba právě v Unreal enginu.
Operation: Desert City můžete zdarma stáhnout zde: